Archiwista
Miejsce pracy: Szczecinek
Ogłoszenie o naborze Nr 10279
Warunki pracy
praca biurowa wymagająca odporności na stres w kontaktach z klientemstanowisko pracy wyposażone w monitor ekranowy
użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, skaner)
stanowisko zlokalizowane na parterze urzędu (budynek 2 piętrowy)
konieczność poruszania się między kondygnacjami
w budynku brak windy osobowej
budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
możliwość narażenia na czynniki biologiczne: grzyby, roztocza kurzu domowego
Zakres zadań
- Wykonywanie czynności kancelaryjnych oraz prowadzenie filii archiwum zakładowego w celu zapewnienia obsługi kancelaryjno-administracyjnej Oddziału Zamiejscowego w Szczecinku
- Udostępnianie materiałów archiwalnych i księgozbioru w Czytelni Akt, pomoc przy załatwianiu formalności związanych z ich udostępnianiem, dostarczanie akt do Czytelni, przygotowanie do udostępniania, sprawdzanie ich stanu i kompletności
- Przyjmowanie klientów Urzędu i udzielanie informacji o zasobie archiwalnym i bibliotecznym w celu realizacji zadań z zakresu informacji archiwalnej oraz udzielanie informacji do celów kwerendalnych
- Porządkowanie i opracowywanie materiałów archiwalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami metodycznymi, wydzielanie akt kat. B z porządkowanych zespołów archiwalnych zgodnie z obowiązującą procedurą w Archiwum Państwowym w Koszalinie oraz opracowywanie pomocy ewidencyjno-informacyjnych do zasobu w celu udostępnienia materiałów archiwalnych użytkownikom
- Wykonywanie kwerend krajowych i zagranicznych w celu realizacji wniosków złożonych przez interesantów i użytkowników
- Monitorowanie stanu zasobu archiwalnego i bibliotecznego poprzez systematyczne kontrolowanie, odczytywanie i rejestrowanie wskazań termometrów i higrometrów umieszczonych w magazynach archiwalnych i w pomieszczeniu biblioteki. Bieżące informowanie Kierownika Oddziału w Szczecinku o stwierdzonych usterkach, nieporządkach oraz o zagrożeniu bezpieczeństwa
- Wykonywanie reprodukcji materiałów archiwalnych i z księgozbioru na zlecenie użytkowników
- Pomoc przy organizacji i prowadzeniu działalności popularyzatorskiej i edukacyjnej w celu upowszechniania wiedzy o zasobie Oddziału AP w Szczecinku i regionie
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie i policealne- wiedza z zakresu przepisów prawa archiwalnego i udostępniania materiałów archiwalnych
- umiejętność obsługi komputera, w tym obsługa portali społecznościowych
- umiejętność korzystania z Internetu
- komunikatywność
- wysoka kultura osobista w kontaktach międzyludzkich
- Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- kurs kancelaryjno -archiwalny
- znajomość języka niemieckiego w stopniu komunikatywnym
- znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym
- znajomość zagadnień z zakresu stosowania przepisów kancelaryjno - archiwalnych
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych, takich jak skaner, kserokopiarka