Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Sprzedaj się – social media jako narzędzie w budowaniu marki osobistej

Sprzedaj się – social media jako narzędzie w budowaniu marki osobistej

 
Sprzedaj się – social media jako narzędzie w budowaniu marki osobistej

Spis treści

Budowanie marki osobistej – dlaczego warto to robić

 

Czym jest marka osobista? Dlaczego powinniśmy zadbać o ten element, przy kreowaniu swojego zawodowego profilu? Odpowiedź jest bardzo prosta – żeby dobrze sprzedać się przyszłemu pracodawcy (lub klientom, jeśli planujemy działalność na własną rękę).


Choćby nasze umiejętności były szeroko rozwijane, przygotowanie merytoryczne do stanowiska prezentowało poziom międzynarodowy, to zaniedbując personal branding i możemy polec w procesie rekrutacji.


Dziś prawie wszystko co znajduje się w obszarze naszego zainteresowania, jesteśmy w stanie sprawdzić w internecie. Porównuje się ceny i asortyment sklepów, czyta się doświadczenia użytkowników jakiegoś sprzętu, osób korzystających z danej usługi. My sami poszukując zatrudnienia przeglądamy opinie o pracodawcy, często guglując firmę, ale też właścicieli i nazwisko rekrutera, który do nas zadzwonił, zapraszając na rozmowę kwalifikacyjną.


Nie należy się więc dziwić, że również firmy robią odpowiedni research, dotyczący naszej osoby. I właśnie dlatego budowanie marki może odegrać kluczowe znaczenie w przypadku próby nawiązania kontaktów z przedsiębiorstwem, w którym chcemy się zatrudnić.

 

Social media a budowanie marki osobistej

 

Gdzie najlepiej kreować swój wizerunek? Oczywiście odpowiedzią są social media. Po pierwsze nie kosztuje nas to nic więcej poza własną pracą włożoną w stworzenie odpowiedniego konta (ewentualnie opłaty pobierają portale np. za wersje premium w promowaniu profilów, za częstotliwość wyświetlania itd.).


Co zrobić, by nasz osobisty social media marketing przyniósł widoczne efekty? Na początku przyda się krótka autorefleksja na temat tego, co chcemy osiągnąć. Czy rozkręcamy własny biznes w sieci, czy raczej chcemy zwrócić uwagę interesującego nas pracodawcy? Po ustaleniu priorytetów należy stworzyć odpowiedni profil, stronę internetową, konta w mediach społecznościowych. Treści powinny być przejrzyste, odpowiadające na wszystkie ważniejsze pytania, wątpliwości, które chciałby rozwiać klient lub pracodawca przed podjęciem decyzji o współpracy.


Bardzo ważne jest także, by udzielać się na branżowych forach, w dyskusjach na portalach tematycznych itd. Merytoryka oraz sposób formułowania wypowiedzi może bardzo pomóc w budowaniu marki. Rzetelnie przekazywane informacje mogą pokazać nas jako profesjonalistów i osoby zaangażowane w swoją branżę.


Należy pamiętać, że media społecznościowe to też nasze prywatne profile i konta na popularnych portalach. Aby rekruterzy nie natrafili na treści, których nie chcemy rozpowszechniać powinniśmy zmienić ustawienia dostępności, zablokować widoczność profilu, fotografii, wpisów itd. dla osób, których nie znamy.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Majster / Złota rączka

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   12 000 - 15 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online
    1 godz.
    Zadania: Wykonywanie zleconych prac naprawczych, konserwacyjnych, monterskich Świadczenie usług remontowych; Prace porządkowe;
  • HSV Polska Sp. z o.o.
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 godz.
    Obowiązki na rekrutowanym stanowisku ustawiacza maszyn: Nadzorowanie prawidłowej pracy form i maszyn i urządzeń pomocniczych. Montaż form wraz z osprzętem oraz regulacja formy produkcyjnej i maszyny po montażu. Sygnalizowanie konserwacji i napraw. Wykonywanie czynności administracyjnych...
  • Brygadzista / Monter sieci zewnętrznej wodno - kanalizacyjnej

    Max Bau Sp. z o.o.   Niemcy   
    pracownik fizyczny / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   50,00 - 70,00 zł brutto/godz.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    16 godz.
    Opis stanowiska: Zatrudnimy do naszych budów na terenie Niemiec wykwalifikowanych brygadzistów, monterów sieci zewnętrznej wod.-kan.
  • Specjalista / Specjalistka ds. rozwoju i szkoleń

    Bank Pocztowy S.A.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    16 godz.
    Twój zakres obowiązków Analiza potrzeb rozwojowych i wykorzystywania narzędzi rozwojowych we współpracy z menedżerami i HRBP; Tworzenie rocznego planu szkoleń; Realizacja szkoleń i innych działań rozwojowych zgodnie z potrzebami (zakup, organizacja, koordynacja, rozliczenia z dostawcami,...
  • Dyrektor finansowy

    Vetlab Sp. z o.o.   Katowice, ul. Żeliwna 36    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    18 godz.
    Zakres obowiązków: zarządzanie budżetem i planowaniem finansów firmy, w tym opracowywanie strategii finansowej i analizowanie wskaźników finansowych, przygotowanie projektów rozwoju firmy oraz analiza finansowa efektywności takich inwestycji, zarządzanie krótko- i długoterminową...
  • Frezer / Tokarz z językiem niemieckim

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   12 000 - 14 000 zł brutto/mies.  aplikuj bez CV
    19 godz.
    Obowiązki: Programowanie, ustawianie i obsługa frezarek lub tokarek CNC, Weryfikacja i wprowadzanie korekt w gotowych programach obróbczych, Obróbka detali zgodnie z dokumentacją techniczną, Monitorowanie procesów skrawania i dokonywanie niezbędnych regulacji, Dbanie o porządek na...

Najnowsze artykuły

Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?

Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?

81% Polaków ocenia swoją postawę ekologiczną „zdecydowanie dobrze” lub „raczej dobrze” – skąd zatem śmieci w lasach, trujący dym spalanych śmieci zimą, góry marnowanej żywności trafiające do śmietników? Nasza wiedza o tym, które działania są korzystne dla planety, a które nie, bywa dużo bardziej ograniczona niż nam się wydaje. W zrozumieniu ekologii na co dzień pomaga edukator ekologiczny.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynierowie wiertniczy potrzebni są na platformach wiertniczych, w kopalniach, pracowniach geotermalnych, laboratoriach badawczych czy chociażby w budownictwie. W parze z szerokimi perspektywami pracy idą bardzo wysokie zarobki. Jednocześnie praca w tym zawodzie jest odpowiedzialna i wymagająca. Chciesz podjąć takie wyzwanie? Wyjaśniamy, jak wejść na tę ścieżkę zawodową.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.