Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Lubelskie Chełm
Starszy inspektor wojewódzki w Wydziale Polityki Społecznej

Starszy inspektor wojewódzki w Wydziale Polityki Społecznej

Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
Chełm
praca stacjonarna
3361 dni temu

  • Ogłoszenie nr: 166134
  • Data ukazania się ogłoszenia: 20 stycznia 2015 r.

Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatów na stanowisko:
  • starszy inspektor wojewódzki
  • do spraw nadzoru i kontroli w pomocy społecznej, kontroli w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz nad świadczeniami rodzinnymi i świadczeniami z funduszu alimentacyjnego
  • w Wydziale Polityki Społecznej

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    ul. Spokojna 4
    20-914 Lublin

Miejsce wykonywania pracy:

  • Chełm
  • pl. Niepodległości 1
    22-100 Chełm

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • przeprowadzanie, w ramach nadzoru, kontroli realizacji zadań w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
  • przeprowadzanie kontroli realizacji zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz podmioty niepubliczne realizujące zadania na podstawie umów z organami administracji rządowej i samorządu terytorialnego,
  • przeprowadzanie kontroli realizacji zadań w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej,
  • przeprowadzanie kontroli realizacji zadań w jednostkach nadzorowanych w zakresie świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego,
  • rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących funkcjonowania jednostek podlegających kontroli oraz pisanie pism interwencyjnych w ramach zadań stanowiska,
  • przyjmowanie interesantów i udzielanie wyjaśnień dotyczących sposobu realizacji nadzorowanych i kontrolowanych zadań,
  • sporządzanie dokumentacji sprawozdawczej na zajmowanym stanowisku.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • - praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera z oprogramowaniem oraz urządzeń biurowych,
    - praca w siedzibie urzędu/ możliwe również wyjazdy służbowe(w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych),
    - praca z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach i budynkach należących do Delegatury w Chełmie LUW w Lublinie oraz poza nim,
    - praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
    - większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, obsługa interesantów.
  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • - praca siedząca w pozycji wymuszonej przed komputerem ekranowym,
    - praca w niewielkich pokojach biurowych 2 i 3 osobowych,
    - brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do budynku, do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób niepełnosprawnych, windy i drzwi o odpowiedniej szerokości,
    - brak oznaczeń dla osób niewidomych,
    - brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e
  • wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku: pedagogika lub pedagogika specjalna lub psychologia lub nauki o rodzinie lub na innym kierunku, którego program obejmuje resocjalizację, pracę socjalną, pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą;
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 5 lat doświadczenia zawodowego w zawodzie pedagoga lub psychologa lub w zakresie resocjalizacji oraz w zakresie pracy z dziećmi i rodziną oraz doświadczenia w pomocy społecznej,
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość ustaw: z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego, Kpa, o służbie cywilnej, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie oraz aktów wykonawczych do ww. ustaw,
    • znajomość rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej,
    • specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej,
wymagania dodatkowe
  • ukończone szkolenia w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie w wymiarze co najmniej 100 godzin lub specjalizacja II stopnia w zawodzie pracownik socjalny ze specjalnością przemoc w rodzinie,
  • minimum 3 lata doświadczenia w obszarze przeciwdziałania przemocy w rodzinie.

Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów