- Ogłoszenie nr: 163782
- Data ukazania się ogłoszenia: 16 października 2014 r.
Archiwum Państwowe w Siedlcach
- Dyrektor
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- archiwista
- do spraw Opracowania zasobu
- Oddział Opracowania Zasobu, Ewidencji i Konserwacji
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- o stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Archiwum Państwowe w Siedlcach
ul. Kościuszki 7
08-110 Siedlce
Miejsce wykonywania pracy:
- Siedlce
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- inwentaryzuje zespoły archiwalne, opracowuje pomoce ewidencyjno-informacyjne: spisy zdawczo-odbiorcze, inwentarze archiwalne, efekty swojej pracy przedstawia przełożonym i Komisji Metodycznej
- samodzielnie gromadzi i opracowuje informacje o działalności instytucji aktotwórcy
- rozpoznaje przynależność zespołową materiałów archiwalnych i dokonuje segregacji na zespoły oraz porządkuje w ramach zespołu
- wprowadza dane do archiwalnych baz danych
- wyszukuje informacje w zasobie do celów edukacyjno-popularyzatorskich i w razie potrzeby je demonstruje
- w razie potrzeby przy materiałach archiwalnych wykonuje proste prace z zakresu konserwacji zabezpieczającej
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Stanowisko wymaga samodzielności w realizacji zadań. Ustawa archiwalna, przepisy wykonawcze oraz procedury wewnętrznie ogólnie określają sposób i tryb postępowania z materiałami archiwalnymi oraz metodykę opracowania, lecz nie dotyczy to wszystkich aspektów. Podejmowanie niektórych decyzji ma charakter uznaniowy. Różnego rodzaju zespoły wymagają zastosowania różnych procedur w ocenie materiałów, sposobie opracowania, selekcji, sporządzania pomocy ewidencyjno-informacyjnych. Różnego rodzaju dokumentacja: aktowa, audiowizualna, techniczna wymaga stosowania różnych procedur w ocenie i sposobie opracowania.
- Praca na piętrze, brak windy
- Na stanowisku pracy występuje kontakt z kurzem archiwalnym
- Istnieje niebezpieczeństwo kontaktu z materiałami skażonymi drobnoustrojami
- Zaleca się noszenie fartuchów, rękawiczek, masek ochronnych
- Praca wymaga wysiłku fizycznego
- Praca męczy wzrok, gdyż wykonywana jest głównie na komputerze oraz ze względu na zdarzające się występowanie małoczytelnych akt
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: średnie i policealne. Specjalność archiwistyka lub (i) zarządzanie dokumentacją współczesną
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 miesiące doświadczenia zawodowego w administracji publicznej. Ogólne doświadczenie w zakresie prac archiwalnych
- pozostałe wymagania niezbędne:
- Umiejętność obsługi komputera w zakresie programów biurowych, w szczególności Office Professional
- Język obcy - rosyjski - poziom bardzo dobry
- Dobra znajomość historii ustroju XIX i XX wieku oraz historii regionu
- Dobra znajomość ustawy archiwalnej
- Studia wyższe magisterskie historyczne. Specjalność archiwistyka lub (i) zarządzanie dokumentacją współczesną
- Znajomość archiwalnych baz danych
- Język obcy - łacina - poziom komunikatywny
- Język obcy - angielski - poziom komunikatywny
- Język obcy - niemiecki - poziom komunikatywny
- Umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, sumienność, dokładność
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów