- Ogłoszenie nr: 164138
- Data ukazania się ogłoszenia: 01 listopada 2014 r.
Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- referent prawno-administracyjny
- na Samodzielnym Stanowisku Pracy do Spraw Obsługi Wojewódzkiego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Wojewódzkim Zespole do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Kraków 31-156
ul. Basztowa 22
Miejsce wykonywania pracy:
- Kraków
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Przygotowywanie decyzji wydawanych w postępowaniu odwoławczym na podstawie dokumentacji z protokołowanych posiedzeń składów orzekających- przygotowywanie decyzji i postanowień w sprawach proceduralnych oraz pism procesowych (odpowiedzi na pozwy), prowadzenie rejestru odwołań do sądów powszechnych i administracyjnych oraz rejestru wyroków sądów.
- Nadzór formalno-prawny nad prawidłowością i terminowością postępowania orzeczniczego w II instancji prowadzonego przed zespołem wojewódzkim, nad przeprowadzaniem badań specjalistycznych osób ubiegających się o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności, przetwarzaniem danych w systemie EKSMOoN. Prowadzenie szkoleń wewnętrznych w powyższym zakresie.
- Współpraca z Biurem Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych oraz Wydziałem Prawnym i Nadzoru Urzędu celem ustalenia prawidłowej interpretacji przepisów regulujących postępowanie w sprawach dotyczących orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności. Udzielanie w powyższym zakresie instruktażu, praktycznej pomocy, pisemnych wyjaśnień pracownikom i członkom zespołu.
- Bezpośredni nadzór nad zespołami powiatowymi, obejmujący w szczególności kontrole prawidłowości i jednolitości stosowania przepisów i standardów orzeczniczych, w tym: opracowywanie dokumentacji, pokontrolnej, przygotowywanie projektów protokołów i wystąpień pokontrolnych.
- Prowadzenie szkoleń dla pracowników i członków zespołów powiatowych doskonalących umiejętności orzecznicze. Opracowywanie i aktualizacja testów do postępowania kwalifikacyjnego umożliwiającego uzyskanie uprawnień orzeczniczych wydawanych przez wojewodę.
- Udzielanie stronom i instytucjom współpracującym (w szczególności jednostkom pomocy społecznej), pełnej i wyczerpującej informacji o trybie i zasadach postępowania orzeczniczego oraz prowadzenie we współpracy z sekretarzem zespołu sprawy skarg, wniosków i interwencyjno-informacyjne wszczynane na wniosek stron postępowania orzeczniczego.
- Prowadzenie rejestru odwołań od orzeczeń o niepełnosprawności/stopniu niepełnosprawności w formie pisemnej i elektronicznej (EKSMOoN), analizowanie i ocena kompletności dokumentacji odwoławczej pod względem formalno-prawnym, występowanie o jej uzupełnienie w celu zapewnienia terminowego i zgodnego z przepisami trybu postępowania orzeczniczego prowadzonego w II instancji.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Nietypowe godziny pracy w sytuacjach uzasadnionych organizacją pracy zespołu i specyfiką realizowanych
zadań (od godz. 15:30 do 20:00).
Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (strony postępowania orzeczniczego),
Stres związany z przeprowadzaniem kontroli w innych urzędach.
Zagrożenie korupcją.
Pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Praca na przedmiotowym stanowisku pracy polega również na wykonywaniu zadań w terenie, często w trudnych warunkach technicznych. Pracownicy przemieszczają się za pomocą środków komunikacji zbiorowej (np. bus, pociąg, autobus).
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok 6 miesięcy stażu pracy w administracji publicznej w obszarze pomocy społecznej i zabezpieczenia społecznego- potwierdzonego kserokopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość przepisów dot. rehabilitacji zawodowo-społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych, zabezpieczenia społecznego, ubezpieczeń społecznych,
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej,
- umiejętność stosowania prawa w praktyce i dokonywania interpretacji przepisów,
- umiejętności analityczne i diagnostyczne.
- znajomość przepisów z zakresu uprawnień osób niepełnosprawnych,
- umiejętności interpersonalne oraz pracy w zespole,
- komunikatywność, asertywność, odporność na stres.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów