Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie
Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 11292
Warunki pracy
Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem - obsługa powyżej 4 godzin na dobę; większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej. Podczas porządkowania zasobu archiwalnego może występować znaczny wysiłek fizyczny, praca przy użyciu drabinki w pomieszczeniach archiwum.Stanowisko pracy zlokalizowane w Warszawie (ul. Domaniewska 40, parter; piwnica). Pomieszczenie, w których przechowywane są materiały archiwalne posiadają specyficzne, normatywne warunki klimatyczne, wykonywanie pracy archiwisty związane jest z czasowym przebywaniem w ww. warunkach, podczas porządkowania oraz udostępniania akt (praca w pomieszczeniach z niską temperaturą poniżej 18 st. C, narażenie na kurz, możliwość narażenia na grzyby i pleśnie, przebywanie w pomieszczeniu ze sztucznym oświetleniem, przy niskim natężeniu światła).Zakres zadań
- Przyjmowanie akt spraw zakończonych do archiwum, porządkowanie i opracowywanie przyjętych dokumentów w celu prawidłowego przechowywania zasobów archiwalnych oraz udostępnianie materiałów archiwalnych.
- Koordynowanie spraw związanych z brakowaniem dokumentacji, której upłynął okres przechowywania.
- Udzielanie instruktażu pracownikom komórek organizacyjnych w zakresie stosowania instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej.
- Prowadzenie szkoleń pracowników KW PSP w Warszawie oraz jednostek podległych w zakresie stosowania instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej.
- Prowadzenie sprawozdawczości i planowania całokształtu spraw związanych z zadaniami kancelaryjno - archiwalnymi i archiwizacją.
- Prowadzenie ewidencji zasobu archiwalnego oraz dbałość o zabezpieczenie archiwum w celu ochrony przed kradzieżą i zniszczeniem.
- Utrzymywanie porządku w archiwum oraz konserwacja dokumentów i dbałość o powierzone mienie.
- Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu realizowanych zadań w celu zapewnienia właściwej jakości wykonywanej pracy.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w prowadzeniu archiwum
- znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
- znajomość przepisów kancelaryjnych i archiwalnych, w tym obowiązujących w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej
- znajomość zarządzenia w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
- ukończony kurs kancelaryjno-archiwalny min. I stopnia
- bardzo dobra znajomość obsługi pakietu Microsoft Office, wcześniejsza praca z programem do obsługi archiwalnej
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- umiejętność analizowania dokumentów
- umiejętność skutecznego komunikowania się
- umiejętność precyzyjnego przekazywania informacji
- umiejętność koncentracji w tzw. szumie informacyjnym
- odporność na stres i nie uleganie emocjom
- umiejętność podejmowania decyzji pod presją czasu
- dyspozycyjność
- umiejętność pracy w zespole
- umiejętność pracy pod presją czasu
- odpowiedzialność
- samodzielność