Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Starszy specjalista

Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
2525 dni temu
Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie
Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 11292

Warunki pracy

Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem - obsługa powyżej 4 godzin na dobę; większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej. Podczas porządkowania zasobu archiwalnego może występować znaczny wysiłek fizyczny, praca przy użyciu drabinki w pomieszczeniach archiwum.Stanowisko pracy zlokalizowane w Warszawie (ul. Domaniewska 40, parter; piwnica). Pomieszczenie, w których przechowywane są materiały archiwalne posiadają specyficzne, normatywne warunki klimatyczne, wykonywanie pracy archiwisty związane jest z czasowym przebywaniem w ww. warunkach, podczas porządkowania oraz udostępniania akt (praca w pomieszczeniach z niską temperaturą poniżej 18 st. C, narażenie na kurz, możliwość narażenia na grzyby i pleśnie, przebywanie w pomieszczeniu ze sztucznym oświetleniem, przy niskim natężeniu światła).

Zakres zadań

  • Przyjmowanie akt spraw zakończonych do archiwum, porządkowanie i opracowywanie przyjętych dokumentów w celu prawidłowego przechowywania zasobów archiwalnych oraz udostępnianie materiałów archiwalnych.
  • Koordynowanie spraw związanych z brakowaniem dokumentacji, której upłynął okres przechowywania.
  • Udzielanie instruktażu pracownikom komórek organizacyjnych w zakresie stosowania instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej.
  • Prowadzenie szkoleń pracowników KW PSP w Warszawie oraz jednostek podległych w zakresie stosowania instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej.
  • Prowadzenie sprawozdawczości i planowania całokształtu spraw związanych z zadaniami kancelaryjno - archiwalnymi i archiwizacją.
  • Prowadzenie ewidencji zasobu archiwalnego oraz dbałość o zabezpieczenie archiwum w celu ochrony przed kradzieżą i zniszczeniem.
  • Utrzymywanie porządku w archiwum oraz konserwacja dokumentów i dbałość o powierzone mienie.
  • Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu realizowanych zadań w celu zapewnienia właściwej jakości wykonywanej pracy.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w prowadzeniu archiwum
  • znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
  • znajomość przepisów kancelaryjnych i archiwalnych, w tym obowiązujących w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej
  • znajomość zarządzenia w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
  • ukończony kurs kancelaryjno-archiwalny min. I stopnia
  • bardzo dobra znajomość obsługi pakietu Microsoft Office, wcześniejsza praca z programem do obsługi archiwalnej
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • umiejętność analizowania dokumentów
  • umiejętność skutecznego komunikowania się
  • umiejętność precyzyjnego przekazywania informacji
  • umiejętność koncentracji w tzw. szumie informacyjnym
  • odporność na stres i nie uleganie emocjom
  • umiejętność podejmowania decyzji pod presją czasu
  • dyspozycyjność
  • umiejętność pracy w zespole
  • umiejętność pracy pod presją czasu
  • odpowiedzialność
  • samodzielność
 

Podobne oferty