Główny księgowy
Miejsce pracy: Łęczna
Ogłoszenie o naborze Nr 8197
Warunki pracy
Praca biurowa w siedzibie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Łęcznej;Praca w pomieszczeniach biurowych usytuowanych na I piętrze budynku;
Praca w systemie codziennym w godzinach 07.30 – 15.30;
Praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych;
Praca z bazami danych/ programami specjalistycznymi;
Częste kontakty z pracownikami komendy;
Wyjazdy służbowe;
Brak windy, toalety nie przystosowane dla osób niepełnosprawnych;
Stanowisko pracy nie jest dostosowane dla potrzeb osób niedowidzących, niewidomych, niedosłyszących i głuchoniemych.
Zakres zadań
- Dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym w celu prawidłowego wykorzystania środków przydzielonych z budżetu oraz środków pozabudżetowych.
- Księgowanie dokumentów finansowych w celu dostarczenia aktualnej i dokładnej informacji finansowej.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi w celu prawidłowego i terminowego rozliczania należności i zobowiązań finansowych oraz rozliczeń publiczno-prawnych, stosownie do udzielonych pełnomocnictw.
- Opracowywanie planu finansowego w celu zapewnienia niezbędnych środków na prawidłowe funkcjonowanie jednostki.
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych w celu przedstawienia właściwej realizacji planu finansowego.
- Sporządzanie dokumentów wewnętrznych: listy płac, deklaracje miesięczne ZUS w celu prawidłowego i terminowego regulowania rozliczeń.
- Sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową, materiałową i mieniem jednostki w celu zapewnienia legalności, celowości, rzetelności i terminowości w gospodarowaniu środkami budżetowymi.
- Nadzorowanie rozliczenia inwentaryzacji środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz materiałów w celu prawidłowego rozliczenia majątku jednostki.
- Obsługiwanie programów: bankowość elektroniczna, kadrowo – płacowy, finansowy, Płatnik, PUE – ZUS, GUS;
- Archiwizowanie dokumentacji związanej ze stanowiskiem pracy (uporządkowanie i przygotowanie do zdania w archiwum zakładowym );
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie (ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej)- oraz posiadanie co najmniej 6 - letniej praktyki w księgowości,
- LUB spełnienie jednego z innych warunków wynikających z art. 54 ust. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych:
- Warunek 1: ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3 - letniej praktyki w księgowości,
- Warunek 2: wpisanie do rejestru biegłych rewidentów,
- Warunek 3: posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych;
- Znajomość ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ubezpieczeniach społecznych i ustaw podatkowych;
- Umiejętność obsługi komputera w tym obsługa programów finansowo - księgowych, płacowych, Płatnika ZUS oraz bankowości elektronicznej;
- Umiejętność stosowania prawa w praktyce;
- Umiejętność formułowania pism, notatek, sprawozdań;
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych;
- Niekaralność przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość ustawy o PSP i służbie cywilnej;
- Prawo jazdy kat. B;
- Staż pracy w księgowości jednostki budżetowej;