Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Radomiu
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny księgowy
Miejsce pracy: Radom
Ogłoszenie o naborze Nr 20289
Warunki pracy
- praca umysłowa, wykonywana w pozycji siedzącej- praca przy monitorze komputerowym
- praca z wykorzystaniem komputera i urządzeń biurowych
- biuro inspektoratu znajduje się na I piętrze, brak windy, brak dostosowania obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami
- prowadzenie rachunkowości jednostki, pełna obsługa finansowo-księgowa jednostki
- obsługa kadrowa i płacowa jednostki
- sporządzanie planów, sprawozdań finansowych i statystycznych oraz analiz z działalności budżetowo-gospodarczej
- sporządzenie bilansu rocznego rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu jednostki
- przygotowywanie rocznego planu finansowego jednostki
- współdziałanie z bankiem w zakresie obsługi i prowadzenia rachunków bankowych oraz sprawowanie kontroli nad wykorzystaniem środków budżetowych
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych
- bieżąca kontrola dyscypliny budżetowej w obsługiwanej jednostce w zakresie realizowanego budżetu
- przygotowywanie zapotrzebowania jednostki na środki
- ewidencja i rozliczanie zaangażowania wydatków budżetowych
- nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku jednostki
- rozliczanie czasu pracy pracowników, ewidencja urlopów, sprawy BHP
- współpraca z PINB w zakresie okresowych ocen członków k.s.c. wartościowania stanowisk pracy
- gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych, dokumentacji pracowniczej oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi nadzoru budowlanego, organami samorządu terytorialnego, PUP, ZUS, US i innymi instytucjami zgodnie z potrzebami wynikającymi z przepisów prawa
- prowadzenie innych spraw z zakresu tematycznego stanowiska pracy
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie ukończył/a średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości lub ukończył/a ekonomiczne jednolite studia magisterskie, lub ukończył/a ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości; lub jest wpisany/a do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów; lub posiada świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych lub certyfikat księgowy, wydane na podstawie odrębnych przepisów rachunkowych,doświadczenie zawodowe/staż pracy: 6 lat doświadczenia zawodowego w księgowości
- ma pełną zdolność do czynności prawnych
- znajomość przepisów prawa związanych ze specyfiką pracy na stanowisku głównego księgowego w jednostce budżetowej, a w szczególności w zakresie: ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, znajomość rozporządzeń MF w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych oraz w sprawie sprawozdawczości budżetowej), prawa pracy, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
- umiejętność obsługi komputera w zakresie programów księgowych, płacowych i Płatnika, MS Office
- nie był/a skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, obrotowi gospodarczemu, działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego lub administracji rządowej;
- doświadczenie zawodowe w obszarze sprawozdawczości budżetowej, rachunkowości budżetowej
- doświadczenie zawodowe w zakresie płac i kadr
- dobra organizacja pracy, umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, odporność na stres i umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, rzetelność oraz terminowość
- samodzielność, zdolność analitycznego myślenia, odpowiedzialność, dokładność i systematyczność