ArcelorMittal Shared Service Center Europe poszukuje kandydatów na stanowisko:
Główny Specjalista ds. Księgowości (GL)
Miejsce pracy: Katowice/Dąbrowa Górnicza
ZAKRES OBOWIĄZKÓW
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych w sposób zgodny z przepisami prawa bilansowego i zasadami przyjętymi przez obsługiwane Spółki,
- Przygotowywanie / nadzór nad sporządzaniem terminowo poprawnych sprawozdań i deklaracji w terminie wymaganych przepisami prawa, wytycznymi Grupy ArcelorMittal (w tym sprawozdań NBP i GUS); raportowanie w systemie i wg standardów Grupy ArcelorMittal,
- Nadzorowanie całości spraw z zakresu księgowości i GL, a w szczególności kontrolę prawidłowości i terminowości księgowań na kontach wszystkich obsługiwanych Spółek,
- Przygotowanie sprawozdania finansowego obsługiwanych Spółek oraz współpraca z biegłym rewidentem podczas badania bilansu,
- Terminowe i poprawne zamknięcie miesiąca/roku; uzgadnianie sald prowadzonych kont, w tym sald rozrachunków (włączając interco reconciliation),
- Koordynacja pracy zespołu GL; nadzór i monitoring obszaru GL w zakresie świadczonych usług dla obsługiwanych spółek,
- Koordynacja pracy zespołu AP; nadzór i monitoring obszaru AP w zakresie świadczonych usług dla obsługiwanych spółek,
- Analiza, przygotowanie i księgowanie dokumentów PK dotyczących KG, księgowania związane z zamknięciem miesiąca (np. wycena rozrachunków, wiekowanie należności, przegrupowanie sald, aktualizowanie rezerw i odpisów aktualizujących); aktywny udział w zamknięciach miesięcznych, kwartalnych i rocznych,
- Księgowanie i archiwizacja dokumentów dotyczących m.in. zapasów, środków trwałych, rezerw, listy płac, rozliczania inwentaryzacji,
- Analizy, przygotowywanie raportów i innej dokumentacji,
- Śledzenie na bieżąco przepisów z zakresu rachunkowości i ich wdrażanie,
- Regularny kontakt z klientem wewnętrznym/zewnętrznym,
- Udział w projektach ciągłego doskonalenia; usprawnianie procesów i procedur,
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
WYMAGANIA
- Wykształcenie wyższe ekonomiczne, preferowane w obszarze finansów i księgowości,
- Bardzo dobra znajomość przepisów rachunkowości, wiedza z zakresu IFRS,
- Min. 3 lata doświadczenia w obszarze pełnej księgowości (księga główna – GL), mile widziane doświadczenie w dziale AP,
- Min. 2 letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem / obszarem; mile widziane doświadczenie w pracy w SSC/BPO,
- Znajomość języka angielskiego – w stopniu umożliwiającym komunikację w mowie i piśmie,
- Doświadczenie w pracy z systemem SAP będzie znaczącym atutem,
- Praktyczna znajomość obsługi pakietu MS Office, w szczególności programu MS Excel,
- Umiejętność ustalania priorytetów i pracy pod presją czasu, dyspozycyjność,
- Bardzo dobra organizacja pracy, dokładność, przejawianie inicjatywy, otwartość na zmiany,
- Terminowość w realizacji zadań,
- Komunikatywność i umiejętność analitycznego myślenia.
OFERUJEMY
- Pracę w międzynarodowym środowisku,
- Szkolenia profesjonalne oraz szkolenia językowe,
- Dofinansowania do posiłków,
- Bogaty pakiet socjalny obejmujący m.in. opiekę medyczną Medicover, pakiet MultiSport / MultiKino, Pracowniczy Program Emerytalny, Dofinansowanie do wypoczynku tzw. "Wczasy pod gruszą",
- Ubezpieczenie grupowe,
- Dodatkowy dzień wolny z okazji „Dnia Hutnika”,
- Dofinansowania do studiów / kursów profesjonalnych,
- Prywatną siłownię/salę fitness.