- Ogłoszenie nr: 164821
- Data ukazania się ogłoszenia: 26 listopada 2014 r.
Ministerstwo Finansów w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- główny specjalista
- do spraw polityki gier i podatku od gier
- w Wydziale Polityki Gier i Podatku od Gier w Departamencie Regulacji Rynku Gier
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- opracowywanie projektów aktów prawnych oraz udział w procesie legislacyjnym z zakresu podatku od gier i rynku gier hazardowych,
- opracowywanie informacji, materiałów, zbiorczych i porównawczych analiz rozwiązań i regulacji w zakresie rynku gier hazardowych obowiązujących w państwach członkowskich UE oraz państwach członkowskich Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,
- przygotowywanie projektów interpretacji, wyjaśnień w zakresie podatku od gier i rynku gier hazardowych oraz opiniowanie aktów normatywnych opracowywanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa Finansów oraz inne resorty,
- przygotowywanie udziału w rozprawach przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej w zakresie podatku od gier i rynku gier hazardowych,
- opracowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, wnioski i oświadczenia posłów i senatorów oraz odpowiedzi na krytykę prasową, a także odpowiedzi na wystąpienia RPO, Prezesa NIK, Pierwszego Prezesa SN, Rzecznika Praw Dziecka oraz Prezesa TK, a także przygotowywanie projektów stanowisk w sprawach cywilnych, w tym roszczeń odszkodowawczych,
- przygotowywanie propozycji planu dochodów i wydatków budżetowych z tytułu podatku od gier, sporządzanie opracowań i analiz dotyczących realizacji tych dochodów i wydatków, analizy funkcjonowania rynku gier w celu sprawnej realizacji planu budżetu oraz reagowania na zmiany zachodzące w obszarze rynku gier
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner). Obsługa klientów zewnętrznych (przedstawiciele podmiotów działających na rynku gier). Stres związany z reprezentowaniem urzędu na zewnątrz. Krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe. Zagrożenie naciskami grup przestępczych oraz propozycjami korupcyjnymi, związanymi z zakresem przedmiotowym wykonywanych zadań
Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowe poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe prawnicze
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie
- znajomość zasad legislacji oraz zasad wykładni prawa
- umiejętność interpretacji i analizy przepisów prawnych
- znajomość procedur postępowania przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości i Komisją Europejską
- znajomość przepisów dotyczących gier hazardowych oraz przepisów prawa cywilnego
- inicjatywa, kreatywność i samodzielność
- komunikatywność
- umiejętność argumentowania
- umiejętność organizacji pracy własnej
- 2 lata doświadczenia zawodowego w prowadzeniu postępowań administracyjnych lub cywilnych
- znajomość prawa konstytucyjnego oraz Kodeksu spółek handlowych
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów