- Ogłoszenie nr: 171851
- Data ukazania się ogłoszenia: 01 sierpnia 2015 r.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- główny specjalista
- do spraw legislacyjno-prawnych
- w Wydziale Prawno-Legislacyjnym i Układów Zbiorowych Pracy w Departamencie Dialogu i Partnerstwa Społecznego
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- opracowywanie, opiniowanie i konsultowanie założeń i projektów aktów prawnych z obszaru zbiorowego prawa pracy, dialogu społecznego i wykonywania zawodu psychologa,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na zapytania lub interpelacje posłów lub senatorów, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Praw Pacjenta, Praw Dziecka z zakresu zbiorowego prawa pracy, wykonywania zawodu psychologa oraz zagadnień dialogu społecznego oraz udzielanie wyjaśnień o charakterze interpretacyjnym w przedmiotowym zakresie osobom fizycznym, prawnym i partnerom społecznym,
- sporządzanie opinii prawno-legislacyjnych w zakresie zbiorowego prawa pracy, dialogu społecznego i wykonywania zawodu psychologa,
- uczestniczenie w konferencjach wewnętrznych, międzyresortowych lub konsultacjach publicznych oraz posiedzeniach Komisji Prawniczej, sejmowych i senackich lub zespołów opiniodawczo-doradczych dotyczących regulacji prawnych z zakresu zbiorowego prawa pracy, dialogu społecznego i wykonywania zawodu psychologa,
- analizowanie zbiorowego prawa pracy, zagadnień dialogu społecznego oraz wykonywania zawodu psychologa pod kątem ich zgodności z aktami i standardami MOP, Rady Europy oraz prawem Unii Europejskiej.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz. Zagrożenie korupcją.
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się trzy windy i jedna platforma transportowa, które umożliwiają wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe prawnicze
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej lub w podmiotach świadczących pomoc prawną lub w podmiotach prowadzących obsługę prawną,
- pozostałe wymagania niezbędne:
- komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1),
- znajomość przepisów z zakresu krajowego i zbiorowego prawa pracy,
- znajomość technik legislacyjnych,
- umiejętność stosowania prawa w praktyce,
- wiedza z zakresu legislacji,
- wiedza z zakresu wykonywania zawodu psychologa,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- umiejętność analizy i syntezy informacji,
- komunikatywność,
- znajomość obsługi komputera: MS Office.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów