- Ogłoszenie nr: 177722
- Data ukazania się ogłoszenia: 12 lutego 2016 r.
Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Olsztynie
- Warmińsko-Mazurski Wojewódzki Konserwator Zabytków
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- główny specjalista
- do spraw zabytków nieruchomych
- Wydział ds. Inspekcji Zabytków Nieruchomych i Ruchomych - IZNR
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Wymiar etatu: 0.5
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Olsztynie, ul. Podwale 1, 10-076 Olsztyn
Miejsce wykonywania pracy:
- Olsztyn
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- prowadzenie działań w celu przygotowania projektów postanowień, decyzji administracyjnych, zaleceń konserwatorskich i opinii w/s prac przy zabytkach nieruchomych;
- prowadzenie inspekcji i kontroli obiektów nieruchomych w celu stwierdzenia stanu zachowania, określenia sposobu prawidłowości użytkowania, oceny zakresu i prawidłowości wykonywanych prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych potwierdzone protokołami z powyższych czynności oraz zakończone stosownymi zaleceniami i właściwymi decyzjami;
- przygotowywanie zaleceń pokontrolnych oraz decyzji, a także prowadzenie administracyjnych postępowań egzekucyjnych, w celu wyegzekwowania obowiązków spoczywających na dysponentach zabytków;
- uczestnictwo w komisjach konserwatorskich oceniających zakres i prawidłowość prowadzonych prac konserwatorskich; dokonywanie analizy w celu zatwierdzenia kosztorysów prac przy zabytkach nieruchomych w przypadku dofinansowania z budżetu państwa i innych źródeł;
- przygotowywanie projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego, decyzji o warunkach zabudowy, wnioski do właściwych organów nadzoru budowlanego i ochrony środowiska oraz terenowych organów administracji rządowej i samorządowej dotyczących wszczęcia postępowania administracyjnego bądź do prokuratury celem wszczęcia postępowania karnego;
- przygotowywanie projektów wniosków i postanowień w celu uzgodnienia projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz zaopiniowania studiów i kierunków zagospodarowania przestrzennego, poprzez zbieranie niezbędnych informacji w tym zakresie i przekazywanie ich bezpośredniemu przełożonemu;
- przygotowywanie materiałów i dostarczanie informacji w celu ustalenia zakresu ochrony obiektów i obszarów; zgłaszanie wniosków dotyczących kwalifikacji do wpisania wyżej wymienionych do rejestru zabytków oraz ustanowienia innych form ochrony zgodnie z ustawą;
- przygotowywanie projektów pism, postanowień i decyzji w zakresie uregulowanym przepisami ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przepisami prawa powiązanymi z w/w ustawą, zwłaszcza ustawy o gospodarce nieruchomościami w celu zbycia lub podziału obiektu wpisanego do rejestru zabytków.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
1. praca administracyjno – biurowa;
2. praca w terenie;
Występują uciążliwe i szkodliwe warunki pracy:
1. praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie),
2. ograniczona możliwość poruszania się po budynku – brak wind, podjazdu, drzwi o odpowiedniej szerokości,
3. zmienne warunki atmosferyczne pracy w terenie.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe w zakresie: zabytkoznawstwo; ochrona dóbr kultury, historia sztuki lub architektura, budownictwo, konserwacja zabytków, archeologia, muzealnictwo lub wyższe + studia podyplomowe w ww. kierunkach lub w zakresie zabytków techniki i przemysłu;
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 5 lat doświadczenia zawodowego w obszarze ochrony i opieki nad zabytkami
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
- znajomość ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
- znajomość Prawa budowlanego;
- ustawa o dostępie do informacji publicznej;
- znajomość ustawy o ochronie danych osobowych;
- znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego;
- znajomość ustawy o opłacie skarbowej;
- znajomość ustawy o ochronie przyrody;
- znajomość rozporządzeń i innych aktów wykonawczych do w/w ustaw;
- wykształcenie: inne studia podyplomowe kierunkowe
- 4 lata doświadczenia zawodowego w obszarze administracji publicznej
- kursy, szkolenia bhp, p.poż
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych (komputer, skaner, kserokopiarka, aparat fotograficzny, fax)
- znajomość języka niemieckiego/angielskiego na poziomie komunikatywnym.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów