Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 6316
Warunki pracy
- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,- kontakt z klientem zewnętrznym,
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
- konieczność działania pod presją czasu,
- konieczność stałej weryfikacji wiedzy w zakresie metodologii analiz,
- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- opracowywanie analiz w zakresie oceny skutków finansowych i pozafinansowych, w szczególności wpływu na budżet państwa, w ramach opracowywania ocen skutków regulacji (ex-ante i ex-post) projektów przygotowywanych w Ministerstwie Sprawiedliwości celem zapewnienia rzetelnej informacji na temat skutków, w tym skutków finansowych, wdrożenia poszczególnych rozwiązań prawnych,
- opracowywanie projektów opinii dot. Rządowych projektów ustaw, w zakresie oceny ich wpływu, w tym skutków finansowych, celem zapewnienia rzetelnej informacji na temat kosztów wdrożenia poszczególnych rozwiązań prawnych,
- uczestniczenie w pracach nad metodologią analiz oceny skutków regulacji w celu zapewnienia jakości oceny wpływu,
- prowadzenie badań i analiz ilościowych z zakresu funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości, ze szczególnym uwzględnieniem funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości, a także prowadzenie prac analitycznych, w celu wsparcia bieżących zadań realizowanych w Ministerstwie Sprawiedliwości,
- przygotowywanie symulacji kosztowych implementacji proponowanych rozwiązań legislacyjnych celem wspomagania procesu decyzyjnego w MS,
- przygotowywanie analiz finansowych związanych ze współpracą Ministerstwa Sprawiedliwości z organizacjami międzynarodowymi w zakresie zadań realizowanych przez ministerstwo celem określenia skutków finansowych tej współpracy.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku ekonomicznym lub prawniczym,- zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, myślenie analityczne, otwartość na zmiany, planowanie i myślenie strategiczne, pozytywne podejście do klienta, umiejętność współpracy,
- znajomość procedur regulujących proces legislacyjny, ze szczególnym uwzględnieniem Rządowego Procesu Legislacyjnego,
- umiejętność sporządzania analiz finansowych,
- umiejętność szacowania kosztów legislacyjnych,
- umiejętność syntetycznego opracowywania wniosków z analiz,
- umiejętność biegłej obsługi pakietu biurowego (MS Office),
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej,
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2.