Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 7522
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:- obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę,
- czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej,
- przeprowadzanie i koordynowanie kontroli w innych urzędach, w tym wyjazdy służbowe krajowe i możliwe zagraniczne,
- wystąpienia publiczne,
- praca pod presją czasu, praca w stresie.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 i jest budynkiem wielokondygnacyjnym, wyposażonym w windy. Wejście główne posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Szerokość głównych drzwi wejściowych do gmachu i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zainstalowane są również w budynku 3 transportery przyschodowe. Windy wyposażone są w przyciski sterujące windą umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a lub urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. Osoby niepełnosprawne mogą swobodnie korzystać z wielu toalet ze względu na ich odpowiednią przestrzeń. Dodatkowo w budynku KPRM funkcjonują dwie oznaczone toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na wewnętrznym dziedzińcu KPRM znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla pracownika będącego osobą niepełnosprawną.
Zakres zadań
- Realizowanie zadań związanych z przygotowaniem i prowadzeniem kontroli w tym: wszechstronne, za pomocą różnorodnych metod, analizowanie złożonych problemów w celu rzetelnego zbadania danego zagadnienia i ujęcia wyników analiz w formie programu kontroli lub innego dokumentu, kierowanie i koordynacja pracy zespołu kontrolnego lub zespołów kontrolnych (w przypadku kontroli koordynowanych w administracji rządowej) w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego przebiegu kontroli oraz właściwej jakości dokumentacji kontrolnej, ustalanie stanu faktycznego poprzez gromadzenie i weryfikowanie dowodów kontroli, przedstawianie wyników ich analizy, w dokumentacji kontroli, a w przypadku stwierdzonych nieprawidłowości ustalenie ich zakresu, przyczyn, skutków oraz osób za nie odpowiedzialnych, formułowanie ocen i ich adekwatne uzasadnianie oraz przedstawienie rekomendacji (rozwiązań).
- Realizowanie zadań w ramach koordynacji kontroli w administracji rządowej, w tym doskonalenie systemu kontroli, rozwój standardów kontroli i metodyki kontroli.
- Wykorzystywanie wyników kontroli i analiz dotyczących działalności kontrolnej Prezesa Rady Ministrów w administracji rządowej do opracowywania na zlecenie członków kierownictwa Kancelarii ocen funkcjonalności struktur państwa i sprawności ich działania, w tym przedstawienie rozwiązań systemowych i koncepcji.
- Opracowywanie informacji i analiz w celu oceny działalności kontrolnej administracji rządowej, w tym stopnia wykonania zaleceń pokontrolnych, oceny funkcjonowania kontroli w administracji rządowej oraz przedstawianie propozycji udoskonaleń w tych obszarach.
- Identyfikowanie obszarów potencjalnych nieprawidłowości w funkcjonowaniu administracji rządowej w celu sporządzenia propozycji do planu kontroli, propozycji kontroli koordynowanych lub w celu podjęcia działań o charakterze pozakontrolnym.
- Przeprowadzanie kontroli wewnętrznych, kontroli realizacji zadań publicznych finansowanych ze środków Kancelarii, kontroli wynikających z nadzoru Szefa Służby Cywilnej nad przestrzeganiem zasad służby cywilnej.
- Sporządzanie zawiadomień do właściwych organów o naruszeniu prawa, w tym dyscypliny finansów publicznych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie ekonomiczne lub politologiczne lub administracyjne lub prawnicze lub na kierunku zarządzanie lub wyższe magisterskie i studia podyplomowe na kierunku nadzór lub kontrola lub audyt lub ewaluacja- Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w administracji publicznej, w tym: powyżej 3 lat doświadczenia związanego z samodzielnym przeprowadzaniem kontroli (audytów) albo powyżej 1 roku doświadczenia w ich nadzorowaniu lub koordynowaniu
- Bardzo dobra znajomość organizacji i funkcjonowania administracji publicznej, w szczególności uregulowań z zakresu administracji rządowej (m.in. dotyczących nadzoru i kontroli w administracji rządowej, finansów publicznych).
- Bardzo dobra znajomość i skuteczne wykorzystywanie krajowych i międzynarodowych standardów kontroli/audytu oraz terminologii z dziedziny kontroli wewnętrznej, kontroli instytucjonalnej i audytu wewnętrznego.
- Kierowanie się etyką zawodową polegającą m.in. na bezstronności i unikaniu konfliktu interesów.
- Umiejętność zarządzania zadaniami, w szczególności nadawanie właściwych priorytetów zadaniom, przestawianie się z jednego zadania na inne i prowadzenie równolegle kilku zadań bez uszczerbku dla ich jakości.
- Wysoka kultura osobista wymagana w kontaktach na wysokim szczeblu, wysoka motywacja i bardzo duże zaangażowanie w wykonywane zadania.
- Ciągłe doskonalenie zawodowe, determinacja i dociekliwość w dążeniu do poznania istoty zagadnienia.
- W dużym stopniu opanowane umiejętności: prawidłowego rozumienia i stosowania kryteriów legalności, rzetelności, celowości, gospodarności (skuteczności, wydajności, oszczędności), gromadzenia materiału dowodowego i oceny jego istotności, rzetelności, stosowności i racjonalności, identyfikacji nieprawidłowości, wykazania się zawodowym sceptycyzmem, tj. zdolnością krytycznego myślenia i kwestionowania narzucanych interpretacji, rozpoznawania informacji fałszywych, nierzetelnych i sygnałów o potencjalnych obszarach nieprawidłowości oraz weryfikacji informacji uzyskanych z różnych źródeł, asertywności, negocjowania oraz pracy w stresie wynikającym z konieczności formułowania zarzutów wobec konkretnych osób oraz stresie wynikającym z pracy w nieprzyjaznym środowisku i pod presją czasu, menedżerskie przy kierowaniu pracą zespołu kontrolnego i zespołów kontrolnych w różnych jednostkach administracji rządowej, precyzyjnego formułowania ocen oraz argumentowania/przekonywania, stawiania hipotez, obrony własnego stanowiska, prezentacji badanego zagadnienia w szerszej perspektywie, w różnorodnym kontekście i z różnych punktów widzenia, precyzyjnego, jasnego i syntetycznego formułowania myśli oraz posługiwania się nienaganną polszczyzną, przewidywania możliwych działań i reakcji, konsekwencji sądów i opinii sformułowanych w wyniku kontroli.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w administracji rządowej, w tym: powyżej 3 lat doświadczenia związanego z samodzielnym przeprowadzaniem kontroli (audytów) albo powyżej 1 roku doświadczenia w ich nadzorowaniu lub koordynowaniu
- Ukończenie aplikacji kontrolerskiej Najwyższej Izby Kontroli
- Ukończenie studiów podyplomowych o kierunku nadzór lub kontrola lub audyt lub ewaluacja (w przypadku posiadania wykształcenia profilowego)
- Ukończenie Krajowej Szkoły Administracji Publicznej
- Uprawnienia do wykonywania zadań audytora wewnętrznego, wynikające z przepisów ustawy o finansach publicznych
- Uprawnienia biegłego rewidenta, głównego księgowego lub samodzielnego księgowego
- Znajomość metod zarządzania projektami (np. metody PRINCE2)
- Znajomość języka angielskiego lub francuskiego lub niemieckiego lub hiszpańskiego na poziomie B2
- Umiejętność pisania bezwzrokowego.