Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 8395
Warunki pracy
Warunki pracy:- praca pod presją czasu;
- stres związany z odpowiedzialnością za jakość przekazywanej informacji, nierzadko w obszarach wrażliwych, o istotnym znaczeniu społecznym;
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- Narzędzia i materiały pracy – komputer i inne urządzenia biurowe,
- Możliwość poruszania się po budynku: budynek wyposażony w windy, toalety dostosowane dla osób niepełnosprawnych, schodołaz do ewentualnego wykorzystania.
Zakres zadań
- Przygotowywanie tekstów informacyjnych i promocyjnych (informacji, prezentacji, zestawień, raportów itp.). Prowadzenie korekty redaktorskiej tekstów informacyjnych wytworzonych przez pozostałych pracowników departamentu, a także stron internetowych resortu.
- Prowadzenie działań w zakresie planowania działań informacyjnych, realizowanie kampanii informacyjnych oraz przygotowywanie rekomendacji działań informacyjnych. Prowadzenie korespondencji (przygotowanie listów okolicznościowych i innej formalnej korespondencji Ministra) z organizacjami pozarządowymi, samorządami, szkołami i placówkami.
- Uczestniczenie w planowaniu i realizacji wydarzeń merytorycznych, w tym seminariów naukowych, konferencji prasowych, spotkań z udziałem członków Kierownictwa obejmujących przygotowywanie materiałów informacyjnych (w tym projektów komunikatów prasowych, materiałów dla dziennikarzy, zaproszeń dla mediów, projektów tez, wystąpień itp.).
- Proponowanie rozwiązań i sposobów reagowania na bieżące informacje medialne, dotyczące wydarzeń w edukacji i działalności ministerstwa. Opracowywanie koncepcji działań informacyjnych Ministra i ministerstwa. Współtworzenie relacji z mediami i opinią publiczną, poprzez proponowanie tematów i sposobów promocji tematyki oświatowej opinii publicznej.
- Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi ministerstwa oraz jednostkami podległymi ministrowi lub przez niego nadzorowanymi w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych, w tym zbieranie informacji na temat realizowanych działań, wydarzeń itp. istotnych z punktu widzenia kreowania polityki informacyjnej ministerstwa.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (B1).
- Umiejętność przygotowywania różnego rodzaju informacji (tzw. „lekkie pióro”).
- Umiejętność redagowania i korekty tekstów.
- Umiejętność syntezy i analizy informacji, przygotowywania zestawień, raportów.
- Znajomość ustawy o systemie oświaty.
- Znajomość ustawy prawo prasowe oraz ustawy o dostępie do informacji publicznej.
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej.
- Znajomość zasad stosowania poprawnej polszczyzny.
- Obsługa komputera (poczta elektroniczna, edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny).
- Kreatywność.
- Komunikatywność.
- Umiejętność pracy w zespole i działania w sytuacjach stresowych.
- Dyspozycyjność.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w obszarze edukacji.
- 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w redagowaniu i korekcie tekstów.
- ukończone studia podyplomowe lub kurs lub szkolenie w zakresie redakcji lub korekty tekstów.