Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Mazowieckie Warszawa
Główny specjalista

Główny specjalista

Ministerstwo Cyfryzacji w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
2491 dni temu
Ministerstwo Cyfryzacji w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 12040

Warunki pracy

Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Zagrożenie korupcją.

Zakres zadań

  • Nadzorowanie wdrożenia nowego oprogramowania, uaktualnienie istniejącego lub wycofanie starego. Weryfikowanie przed formalnym odbiorem systemów informatycznych oraz oprogramowania pochodzącego od dostawców
  • Nadzorowanie komponentów usług i zarządzanie nimi, zarządzanie infrastrukturą oraz utrzymywanie bieżących informacji dotyczących konfiguracji
  • Przygotowywanie wymagań na eksploatowane i projektowane systemy teleinformatyczne świadczące usługi certyfikacyjne m.in. w zakresie umów i opisu przedmiotu zamówienia oraz udział w komisjach przetargowych
  • Wykonywanie przeglądów po wdrożeniu zmian, celem weryfikacji czy dzięki zmianie osiągnięto zakładane cele oraz czy nie wystąpiły żadne efekty uboczne, czy nie pojawiły się dodatkowe podatności oraz czy nie pojawiły się niezgodności z konfiguracją
  • Weryfikacja i zatwierdzanie zmian w systemie Centrum Certyfikacji MC oraz związana z tym aktualizacja dokumentacji
  • Nadzorowanie oraz koordynowanie spraw dotyczących aktualności planów zarządzania konfiguracją
  • Udział w zespołach oraz grupach specjalistycznych dotyczących wykorzystania kryptografii w systemach certyfikacyjnych pozostających w gestii Ministra Cyfryzacji
  • Opracowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, oraz skargi i wnioski kierowane do Ministra przez obywateli w zakresie kompetencji Wydziału oraz opiniowanie projekty aktów prawnych pozostających w kompetencji stanowiska

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe z zakresu informatyki lub teleinformatyki lub bezpieczeństwa teleinformatycznego lub cyberbezpieczeństwa lub pokrewne
doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze telekomunikacji lub informatyki lub bezpieczeństwa teleinformatycznego
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B1
  • znajomość infrastruktury klucza publicznego
  • znajomość technologii tworzenia certyfikatów i świadczenia innych usług związanych z podpisem elektronicznym, a w szczególności: - automatycznego przetwarzania danych w sieciach i systemach teleinformatycznych - mechanizmów zabezpieczania sieci i systemów teleinformatycznych - kryptografii, podpisów elektronicznych i infrastruktury klucza publicznego - sprzętu i oprogramowania stosowanego do elektronicznego przetwarzania danych - znajomość obsługi i działania przynajmniej dwóch systemów operacyjnych
  • umiejętność organizacji pracy własnej
  • umiejętność współpracy w zespole
  • umiejętność skutecznego komunikowania się
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Przeszkolenia z zakresu: - bezpieczeństwa systemów i sieci teleinformatycznych, - ustawy o ochronie informacji niejawnych, - ustawy o ochronie danych osobowych, - infrastruktury klucza publicznego, - bezpieczeństwa systemów i sieci teleinformatycznych, - zarządzania usługami ITIL