Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 24253
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadańPraca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Zagrożenie korupcją. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiada: wejście do budynku na poziomie chodnika zewnętrznego, wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe do obiektu ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie budynku w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dostosowaną dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości; dwie windy, które są w pełni dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz jedną platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- przygotowywanie koncepcji rozwiązań instytucjonalnych i organizacyjnych związanych z funkcjonowaniem ubezpieczeń społecznych, w szczególności organizacją, nadzorem, zasadami finansowania oraz funkcjonowania,
- opracowywanie projektów aktów prawnych z zakresu działania Wydziału,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje oraz zapytania posłów i senatorów oraz na wnioski i pytania organizacji społeczno-zawodowych i politycznych oraz zakładów pracy i obywateli dotyczące zasad finansowania, organizacji ubezpieczeń, nadzoru i wysokości świadczeń z systemu ubezpieczeń społecznych, w tym emerytur i rent,
- opracowywanie analiz i ocen dotyczących funkcjonowania systemu ubezpieczeń społecznych oraz dokumentów o charakterze analitycznym z zakresu właściwości Wydziału dla potrzeb Sejmu RP i Rządu,
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad ZUS,
- opiniowanie strategii państwa z różnych obszarów, w tym z zakresu polityki społeczno-gospodarczej,
- opracowywanie opinii do projektów aktów prawnych innych resortów oraz komórek organizacyjnych Ministerstwa z zakresu działania Wydziału.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskiedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze ubezpieczeń społecznych na stanowisku związanym ze stosowaniem przepisów prawnych lub analizą aktów prawnych
- Znajomość systemu ubezpieczeń społecznych, w szczególności organizacji, nadzoru, finansowania systemu emerytalnego
- Znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Rzetelność
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe