Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Główny specjalista

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
2214 dni temu
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 24253

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Zagrożenie korupcją. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiada: wejście do budynku na poziomie chodnika zewnętrznego, wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe do obiektu ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie budynku w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dostosowaną dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości; dwie windy, które są w pełni dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz jedną platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • przygotowywanie koncepcji rozwiązań instytucjonalnych i organizacyjnych związanych z funkcjonowaniem ubezpieczeń społecznych, w szczególności organizacją, nadzorem, zasadami finansowania oraz funkcjonowania,
  • ­opracowywanie projektów aktów prawnych z zakresu działania Wydziału,
  • ­przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje oraz zapytania posłów i senatorów oraz na wnioski i pytania organizacji społeczno-zawodowych i politycznych oraz zakładów pracy i obywateli dotyczące zasad finansowania, organizacji ubezpieczeń, nadzoru i wysokości świadczeń z systemu ubezpieczeń społecznych, w tym emerytur i rent,
  • ­opracowywanie analiz i ocen dotyczących funkcjonowania systemu ubezpieczeń społecznych oraz dokumentów o charakterze analitycznym z zakresu właściwości Wydziału dla potrzeb Sejmu RP i Rządu,
  • prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad ZUS,
  • ­opiniowanie strategii państwa z różnych obszarów, w tym z zakresu polityki społeczno-gospodarczej,
  • ­opracowywanie opinii do projektów aktów prawnych innych resortów oraz komórek organizacyjnych Ministerstwa z zakresu działania Wydziału.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze ubezpieczeń społecznych na stanowisku związanym ze stosowaniem przepisów prawnych lub analizą aktów prawnych
  • Znajomość systemu ubezpieczeń społecznych, w szczególności organizacji, nadzoru, finansowania systemu emerytalnego
  • Znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
  • Umiejętność współpracy
  • Rzetelność
  • Komunikatywność
  • Umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

     

    Podobne oferty