- Ogłoszenie nr: 164576
- Data ukazania się ogłoszenia: 18 listopada 2014 r.
Urząd Skarbowy w Lubaniu
- Naczelnik
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- inspektor
- do spraw ewidencji i identyfikacji
- w Dziale Obsługi Bezpośredniej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Stara 1
59-800 Lubań
Miejsce wykonywania pracy:
- Lubań
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- prowadzenie postępowań administracyjnych celem przygotowania potwierdzenia nadania numeru identyfikacji podatkowej na podstawie wniosków CEIDG i zgłoszeń identyfikacyjnych NIP-2, NIP-7 zweryfikowanych z bazą KEP,
- obsługa zgłoszeń rejestracyjnych VAT-R w celu wydania potwierdzenia zarejestrowania podmiotu jako podatnika VAT oraz podatnika VAT UE,
- obsługa aplikacji POLTAX w celu aktualizacji danych podatników i ich działalności,
- weryfikacja wniosków podatników o potwierdzenie nadania numeru identyfikacji podatkowej oraz wniosków o potwierdzenie zidentyfikowania podmiotów z terytorium państw członkowskich Wspólnoty Europejskiej celem przygotowania zaświadczenia na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych,
- wystawianie zaświadczeń w zakresie ewidencji i identyfikacji podatników,
- ewidencjonowanie podmiotów przy zmianie właściwości organu podatkowego i przekazanie informacji za pomocą "INF" lub raportu o danych w celu powiadomienia poprzedniego urzędu,
- udzielanie odpowiedzi na wniosek uprawnionych instytucji zewnętrznych (Komorników Sądowych, ZUS, Izby Celnej) w zakresie danych osobowych,
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu w celu zapewnienia korzystania z aktualnych danych rejestracyjnych podatnika.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- praca biurowa wykonywana w siedzibie Urzędu (na parterze budynku),
- stres związany z obsługą klientów zewnętrznych,
- zagrożenie korupcją.
Umiejscowienie na parterze budynku – brak windy utrudnia jedynie poruszanie się osób niepełnosprawnych poza parterem budynku (dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych – m.in. podjazd dla wózków inwalidzkich, toaleta). Stanowisko pracy nie jest dostosowane do potrzeb osób niedowidzących, niewidomych oraz niesłyszących i głuchoniemych, a charakter pracy na tym stanowisku co do zasady wyklucza te rodzaje niepełnosprawności. Praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: średnie
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok 6 miesięcy doświadczenia zawodowego do 3 lat w administracji publicznej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- umiejętność przekazywania informacji, otwarty stosunek do klienta
- znajomość przepisów prawa materialnego i procesowego( NIP, VAT, ustawy Ordynacja podatkowa),
- odporność na stres,
- umiejętność współpracy,
- wykształcenie wyższe ekonomiczne, prawnicze i administracyjne,
- przeszkolenie z zakresu przepisów prawa podatkowego, z obsługi programu komputerowego POLTAX, BIBLOTEKA AKT,
- doświadczenie zawodowe w administracji skarbowej w komórkach orzeczniczych – 1,5 roku.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów