- Ogłoszenie nr: 177662
- Data ukazania się ogłoszenia: 11 lutego 2016 r.
Izba Skarbowa w Zielonej Górze
- Dyrektor
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- inspektor
- do spraw wierzycielskich
- w Samodzielnym Referacie Spraw Wierzycielskich
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Izba Skarbowa
ul. Generała Władysława Sikorskiego 2
65-454 Zielona Góra
Miejsce wykonywania pracy:
- Międzyrzecz
- ul. Rynek 11/12
66-300 Międzyrzecz
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- wykonywanie czynności poprzedzających wszczęcie postępowania egzekucyjnego, w tym podejomwanie działań informacyjnych i dyscyplinujących, wystawianie i doręczanie upomnień, a także wystawianie i przekazywania do organów egzekucyjnych tytułów wykonawczych.
- wykonywanie zadań wierzyciela w ramach postępowania egzekucyjnego podatkowych i niepodatkowych należności budżetowych, prowadzenie działań i ewidencji oraz kompletowania dokumentacji dotyczącej podmiotów w upadłości, tytułów egzekucyjnych w obcych urzędach, zbiegu egzekucji oraz zwróconych tytułów wykonawczych, umorzonych postępowań egzekucyjnych,
- monitorowanie zaległości objętych administracyjnym postępowaniem egzekucyjnym, postępowaniem upadłościowym/układowym lub będącym w egzekucji sądowej, sporządzanie analiz;
- poszukiwanie majątku zobowiązanych, sporządzenie wniosków do sądu o wyjawienie majątku, składanie wniosków o dokonanie wpisu w rejestrze dłużników niewypłacalnych,
- przygotowywanie, zbieranie materiałów i analiza kart informacyjnych zaległości przedawnionych ( czynności związane z wygaśnięciem zobowiązań z powodu przedawnienia)
- przygotowywanie stanowisk w sprawie złozonych środków zaskarżenia w zakresie komórki oraz sporządzanie informacji dotyczącej przedstawienia stanowiska wierzyciela, sporządzanie informacji w zakresie wskazania obcym organom egzekucyjnym zakresu i sposobów prowadzenia postępowania egzekucyjnego;
- ewidecjonowanie dokumenów źródłowych w systemach informatycznych, wprowadzanie danych do systemu informatycznego. Sporządzanie analiz, informacji i sprawozdań. Przygotowywanie materiałów i przekazanie informacji o wpis do hipoteki lub ustanowienie zastawu skarbowego. Opracowywanie pism dyscyplinujących dla zobowiązanych.
- obsługa spraw w zakresie wzajemnej pomocy obcego państwa, podejmowanie działań w zakresie nowej regulacji dotyczącej wzajemnej pomocy przy odzyskiwaniu wierzytelności ( egzekucja miedzynarodowa)
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
stres związany z obsługą klienta zewnętrznego
wykonywanie czynności typowej pracy biurowej za pomocą komputerów oraz urządzeń biurowych,
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: średnie
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok 6 miesięcy stażu pracy w administracji
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość ustaw prawa podatkowego; Ordynacja podatkowa, o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, prawo upadłościowe i naprawcze,
- znajomość obsługi komputera, obsługa aplikacji biurowych,
- zdolność pracy w zepole,
- wykształcenie średnie ekonomiczne, administracyjne
- przeszkolenie z obsługi programów POLTAX, POLTAX 2B, BA, Ewidencja,
- znajomość przepisów: ustawy o księgach wieczystych i hipotece, ustawy Kodeks cywilny,
- umiejętność obsługi aplikacji internetowych, np. elektroniczne księgi wieczyste, system aktów prawnych, elektroniczny Monitor Sądowy i Gospodarczy,
- odporność na stres,
- umiejętność dostosowania się do zmian,
- 1 rok doświadczenia w pracy w komórce spraw wierzycielskich
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów