- Ogłoszenie nr: 168449
- Data ukazania się ogłoszenia: 01 kwietnia 2015 r.
Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- inspektor wojewódzki
- w Oddziale Integracji Społecznej i Polityki Prorodzinnej Wydziału Polityki Społecznej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- 31-156 Kraków
ul. Basztowa 22
Miejsce wykonywania pracy:
- Kraków
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Kontrolowanie realizacji zadań samorządu terytorialnego z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz zgodność zatrudnienia pracowników jednostek organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej z wymaganymi kwalifikacjami. Opracowywanie sprawozdań i raportów z zakresu realizowanych zadań oraz prowadzenie rejestru jednostek specjalistycznego poradnictwa.
- Przeprowadzanie kontroli placówek opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo – terapeutycznych, interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych oraz ośrodków adopcyjnych – w zakresie jakości usług świadczonych przez. Opracowywanie dokumentacji pokontrolnej oraz przygotowywanie projektu zaleceń pokontrolnych; monitorowanie, analiza i ocena ich realizacji.
- Prowadzenie spraw wynikających ze skarg, wniosków i interpelacji poselskich oraz udział w kontrolach prowadzonych w związku z tymi sprawami.
- Uczestniczenie w planowaniu i podziale środków - weryfikacja i opiniowanie wniosków i ofert powiatów i gmin, opracowywanie propozycji podziału dotacji i rezerw, przygotowywanie umów z samorządami - na realizację zadań własnych powiatu i gminy z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
- Analizowanie sprawozdań rzeczowo-finansowych przekazywanych przez samorządy gminne i powiatowe, nadzorowanie merytoryczne prawidłowego wydatkowania środków finansowych przekazywanych z budżetu państwa dla jednostek organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
- Przeprowadzanie postępowań – w tym oględzin placówek opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo – terapeutycznych, interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych – w celu wydania lub cofnięcia zezwolenia na prowadzenie ww. jednostek, opracowywanie decyzji administracyjnych. Przygotowywanie opinii dot. likwidacji i przekształceń ww. placówek.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Przeprowadzanie kontroli innych podmiotów (jednostki organizacyjne pomocy społecznej, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, urzędy gmin, powiatów i samorządu województwa).Krajowe wyjazdy służbowe. Zagrożenie korupcją.
Praca na przedmiotowym stanowisku pracy polega głównie na wykonywaniu zadań kontrolnych w terenie w siedzibie jednostki kontrolowanej, często w trudnych warunkach technicznych, Kontrolerzy przemieszczają się za pomocą środków komunikacji zbiorowej (np. bus, pociąg, autobus).
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, nauki o rodzinie lub na innym kierunku, którego program obejmuje resocjalizację, pracę socjalną, pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą.
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata stażu pracy w zawodzie pedagoga lub psychologa albo w zakresie resocjalizacji lub staż pracy z dziećmi lub rodziną w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej-potwierdzone kserokopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o finansach publicznych, ustawy prawo zamówień publicznych, kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość, ustawy o służbie cywilnej oraz struktur administracji publicznej w Polsce.
- umiejętność samodzielnej interpretacji przepisów prawa i stosowania ich w praktyce,
- umiejętność rozwiązywania problemów,
- umiejętność pracy w zespole,
- komunikatywność i asertywność,
- umiejętność pracy w sytuacjach nieprzewidywalnych i stresowych,
- umiejętności analityczne.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów