- Ogłoszenie nr: 165912
- Data ukazania się ogłoszenia: 13 stycznia 2015 r.
Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- inspektor wojewódzki
- do spraw nadzoru nad realizacją zadań samorządu gminnego, powiatowego i województwa z zakresu pomocy społecznej oraz przeciwdziałania przemocy w rodzinie; kontroli ośrodków pomocy społecznej w zakresie świadczeń pieniężnych i niepieniężnych z pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych i pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz realizacji zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie wykonywanych
- w Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu
ul. Piastowska 14
45-082 Opole
Miejsce wykonywania pracy:
- Opole
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Nadzorowanie realizacji zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie realizowanych przez samorząd gminny, powiatowy i województwa, w tym przeprowadzanie kontroli realizacji zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie wykonywanych przez podmioty niepubliczne na podstawie umów z organami administracji rządowej i samorządowej;
- Realizowanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad zadaniami samorządu gminnego, powiatowego i województwa, w tym nad jakością działalności jednostek organizacyjnych pomocy społecznej oraz nad jakością usług określonych standardami, a także nad zgodnością zatrudnienia pracowników tych jednostek z wymaganymi kwalifikacjami;
- Monitorowanie zjawiska przemocy w rodzinie;
- Realizowanie lub zlecanie jednostkom samorządu terytorialnego lub podmiotom niepublicznym realizację zadań wynikających z programów rządowych;
- Przeprowadzanie kontroli ośrodków pomocy społecznej w zakresie kwalifikowania i przyznawania świadczeń pieniężnych i niepieniężnych z pomocy społecznej oraz zgodności zatrudnienia pracowników ww. jednostek z wymaganymi kwalifikacjami;
- Przeprowadzanie kontroli ośrodków pomocy społecznej i urzędów gmin w zakresie kwalifikowania i przyznawania świadczeń rodzinnych oraz pomocy osobom uprawnionym do alimentów i działań podejmowanych wobec dłużników alimentacyjnych;
- Załatwianie skarg, wniosków i interwencji osobistych i przygotowywanie projektów odpowiedzi;
- Opracowywanie i przedkładanie przełożonym do akceptacji sporządzone protokoły kontroli, projekty wystąpień pokontrolnych oraz zaleceń pokontrolnych oraz sporządzanie okresowych analiz, sprawozdań i informacji w zakresie realizowanych zadań.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca poza i w siedzibie Urzędu.
Stres związany z przeprowadzaniem kontroli w innych jednostkach.
Kontakty z klientami zewnętrznymi spoza administracji.
Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy.
Warunki architektoniczne budynku Urzędu: drzwi odpowiedniej szerokości, winda, toalety i podnośnik dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie o profilu prawniczym, administracyjnym, pedagogicznym, pedagogiki specjalnej, psychologicznym, politologicznym, politologicznym i nauk o społeczeństwie, socjologicznym, polityki społecznej, nauk o rodzinie lub inne, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, pedagogiki specjalnej lub resocjalizacji; Specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 5 lat doświadczenia zawodowego w pomocy społecznej, lub 3 lata w instytucjach lub innych podmiotach realizujących zadania na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie, lub ukończone szkolenia w wyżej wymienionym zakresie w wymiarze co najmniej 100 godzin albo specjalizacja II stopnia w zawodzie pracownik socjalny ze specjalnością przemoc w rodzinie;
- pozostałe wymagania niezbędne:
- Umiejętność obsługi programów pakietu Microsoft Office;
- Znajomość systemu SAC;
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej;
- Znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie;
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego;
- Znajomość ustawy o pomocy społecznej i aktów wykonawczych do ustawy;
- Znajomość ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie i jej aktów wykonawczych;
- Znajomość Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie;
- Umiejętność komunikacji;
- Umiejętność interpretacji przepisów prawa;
- Umiejętność realizacji procesu badawczego;
- Umiejętność pracy w zespole;
- Umiejętność analitycznego i logicznego myślenia
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych, uzyskane na podstawie przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228)
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów