- Ogłoszenie nr: 164657
- Data ukazania się ogłoszenia: 20 listopada 2014 r.
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- inspektor wojewódzki
- do spraw cudzoziemców
- w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice
Miejsce wykonywania pracy:
- Katowice
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o udzielenie cudzoziemcom zezwolenia na pobyt czasowy w celu przygotowania postanowień i projektów decyzji.
- Obsługa klientów Urzędu w celu przyjęcia składanych przez nich wniosków o udzielenie cudzoziemcom zezwolenia na pobyt czasowy, zezwolenia na pobyt stały lub zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego UE a także wydawania kart pobytu oraz udzielania informacji w tym zakresie.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o udzielenie cudzoziemcom zezwolenia na pobyt stały oraz pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej w celu przygotowania postanowień i projektów decyzji.
- Wprowadzanie danych do krajowego zbioru rejestrów, ewidencji i wykazu w sprawach cudzoziemców celem prowadzenia rejestrów i zapewnienia sprawnej obsługi klienta.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących przedłużenia wiz Schengen lub wiz krajowych cudzoziemcom w celu przygotowania postanowień i projektów decyzji.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wydawania cudzoziemcom polskich dokumentów podróży, tymczasowych polskich dokumentów podróży, polskich dokumentów tożsamości cudzoziemca, kart pobytu w celu wydania ich cudzoziemcom lub przygotowania projektów decyzji o odmowie wydania tych dokumentów.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, m.in. cudzoziemcy, ich pełnomocnicy, obywatele polscy). Zagrożenie korupcją. Praca w terenie (oględziny - kilka razy w miesiącu, dotyczy zadań nr 1 oraz 3). Nietypowe godziny pracy (dyżury, wizje lokalne o różnych porach dnia kilka razy w miesiącu, dotyczy zadań nr 1 oraz 3).
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pomieszczeniu biurowym na parterze. Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Obsługa innych urządzeń biurowych. Brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do budynku. Budynek wyposażony jest w windy osobowe. W budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych
- pozostałe wymagania niezbędne:
- posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” lub zgoda na poddanie się procedurze dopuszczenia do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone”;
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym;
- znajomość ustawy o cudzoziemcach wraz z aktami wykonawczymi do tej ustawy, znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego;
- znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej;
- znajomość zarządzenia PRM w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie etyki korpusu służby cywilnej;
- znajomość Statutu i Regulaminu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach;
- umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawnych;
- rzetelność;
- terminowość;
- nastawienie na rozwój;
- zorientowanie na osiąganie celów;
- skuteczna komunikacja;
- umiejętności analityczne;
- umiejętność współpracy;
- pozytywne podejście do klienta;
- podejmowanie decyzji, odpowiedzialność.
- znajomość ustawy: o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Wizowym Systemie Informacyjnym;
- znajomość ustaw: o opłacie skarbowej, o ochronie danych osobowych, o ochronie informacji niejawnych;
- znajomość Konwencji wykonawczej do Układu z Schengen z 14 czerwca 1985r.;
- znajomość Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 810/2009 z dnia 13 lipca 2009r. ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Wizowy;
- znajomość rozporządzenia (WE) nr 562/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006r. ustanawiającego wspólnotowy kodeks zasad regulujących przepływ osób przez granice (Kodeks graniczny Schengen);
- umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów