Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Lublin
Ogłoszenie o naborze Nr 6309
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,
- praca w siedzibie urzędu/ możliwe również wyjazdy służbowe (w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych),
- praca z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach i budynkach należących do LUW w Lublinie oraz poza nim,
- praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
- większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, obsługa interesantów.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca siedząca w pozycji wymuszonej przed komputerem ekranowym,
- praca w niewielkich pokojach biurowych 2 i 3 osobowych,
- brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do budynku, do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób niepełnosprawnych, windy i drzwi o odpowiedniej szerokości,
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Zakres zadań
- kontrolowanie realizacji zadań z zakresu świadczeń rodzinnych oraz zasiłków dla opiekunów, wykonywanych przez ośrodki pomocy społecznej i jednostki samorządu terytorialnego na terenie województwa lubelskiego,
- kontrolowanie realizacji zadań z zakresu pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, wykonywanych przez ośrodki pomocy społecznej i jednostki samorządu terytorialnego na terenie województwa lubelskiego,
- kontrolowanie realizacji zadań z zakresu pomocy osobom uprawnionym do alimentów, wykonywanych przez ośrodki pomocy społecznej i jednostki samorządu terytorialnego na terenie województwa lubelskiego,
- rozpatrywanie skarg i interwencji dotyczących sposobu realizacji zadań z zakresu świadczeń rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów, pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz zasiłków dla opiekunów przez ośrodki pomocy społecznej i jednostki samorządu terytorialnego,
- udzielanie wyjaśnień dotyczących sposobu realizacji zadań z zakresu świadczeń rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów, pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz zasiłków dla opiekunów,
- przygotowywanie informacji i analiz dotyczących sposobu i zakresu realizacji zadań przez nadzorowane jednostki.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- znajomość ustaw: o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, o świadczeniach rodzinnych, Kodeksu postępowania administracyjnego, o kontroli w administracji rządowej, o służbie cywilnej, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw,
- znajomość dyrektyw unijnych w zakresie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
- znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- zdolność logicznego i analitycznego myślenia,
- zdolność formułowania wniosków,
- umiejętność pracy w zespole.