Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 7760
Warunki pracy
krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach stres, presja czasu, jednoczesne wykonywanie kilku terminowych zadań w krótkim okresie czasuW przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Czynniki szkodliwe dla zdrowia w środowisku pracy nie występują, uciążliwe są bieżąco minimalizowane.
Zakres zadań
- Realizowanie budżetu Wojewody w zakresie zadań z obszaru polityki społecznej między innymi poprzez: dokonywanie zmian w planach finansowych, dokonywanie zmian w harmonogramach rocznych, rozliczanie miesięcznych dotacji przekazywanych do jednostek samorządu terytorialnego, analizowanie wniosków składanych potrzeb przez jednostki samorządu terytorialnego oraz wnioskuje do Wydziału Finansów i Budżetu o przekazanie miesięcznych transz dotacji dla jednostek samorządu terytorialnego; opracowywanie wniosków do właściwych Ministerstw o uruchomienie środków finansowych w ramach rezerwy ogólnej i rezerw celowych,
- Analizowanie wykonania budżetu z uwzględnieniem kontroli prawidłowości pobierania dochodów oraz wydatkowania przyznanej dotacji w poszczególnych jednostkach samorządu terytorialnego i środków w jednostkach podległych,
- Planowanie budżetu Wojewody w zakresie działania Wydziału (w układzie tradycyjnym w horyzoncie czasowym 2-letnim, w układzie zadaniowym – w horyzoncie czasowym 4-letnim) – poprzez opracowanie założeń do planu, opracowanie planu wydatków i dochodów budżetowych, podział środków finansowych dla Wydziału, jednostek samorządu terytorialnego oraz jednostek podległych,
- Kontrolowanie prawidłowości wykorzystania środków finansowych przez jednostki samorządu terytorialnego w celu zapewnienia racjonalnego, efektywnego i terminowego wykorzystania środków publicznych oraz realizacji zadań, na które środki te zostały przeznaczone, zgodnie z przepisami prawa i ustalonymi procedurami,
- Zbieranie, gromadzenie i przetwarzanie danych, w tym w zakresie rozliczania środków publicznych, poprzez pozyskiwanie i zanalizowanie informacji z jednostek samorządu terytorialnego w celu opracowania zbiorczych zestawień dla potrzeb statystycznych, analitycznych i planistycznych Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej i innych organów rządowych w zakresie realizacji wieloletniego programu wsparcia finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”, opłaty składek na ubezpieczenie zdrowotne oraz ubezpieczenie emerytalno-rentowe.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- znajomość przepisów z zakresu ustaw i przepisów wykonawczych do ustaw: o pomocy społecznej, o finansach publicznych, o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, o świadczeniach rodzinnych, karta dużej rodziny, o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, zasiłków dla opiekunów, prawo energetyczne, o świadczeniach wychowawczych
- znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
- znajomość przepisów kancelaryjno-biurowych
- dobra znajomości obsługi komputera
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość oprogramowania CAS (centralnej aplikacji statystyczna), BUZA (budżet zadaniowy)
- umiejętność syntetycznego i analitycznego myślenia
- obiektywizm
- komunikatywność, umiejętność pracy w zespole
- swoboda wypowiedzi
- umiejętność pracy w sytuacjach stresujących, zwłaszcza pod presją czasu
- umiejętność negocjacji
- umiejętność rozwiązywania problemów i działania w sytuacjach nieprzewidywalnych
- dobra organizacja pracy
- zaangażowanie