Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Olsztyn
Ogłoszenie o naborze Nr 9235
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu,- kontakt z klientem zewnętrznym,
- okresowe wyjazdy służbowe,
- narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie),
- wyznaczone stanowiska do parkowania dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika, podjazdy dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika i Al. Marsz. J. Piłsudskiego – wejście do budynku z asystentem, winda przystosowana dla osób niepełnosprawnych, ciągi komunikacyjne, drzwi oraz toaleta o odpowiedniej szerokości dostosowane do poruszania się na wózku,
- dojazd na kontrole – PKS, PKP, samochód.
Zakres zadań
- sprawdzanie i weryfikowanie prawidłowości wypełniania druków statystycznych, poprawianie, zwracanie do korekty sprawozdań przesłanych w wersji elektronicznej, oraz wprowadzanie do systemu danych ze sprawozdań, które zostały złożone w wersji pisemnej, przekazywanie za pomocą systemu do Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia zatwierdzonych druków celem prawidłowej i terminowej realizacji obowiązku ustawowego w zakresie statystyki medycznej przez jednostki sprawozdawcze;
- prowadzenie spraw związanych z tworzeniem regionalnej mapy potrzeb zdrowotnych. Udział w opracowywaniu i ustalaniu w porozumieniu z Wojewódzką Radą ds. Potrzeb Zdrowotnych priorytetów dla regionalnej polityki zdrowotnej;
- przeprowadzanie analizy funkcjonowania podmiotów leczniczych m.in. poprzez kontrolę tych podmiotów w zakresie zgodności wykonywanej działalności leczniczej z przepisami określającymi warunki wykonywania działalności leczniczej. Celem realizowanych zadań jest zapewnienie pacjentom właściwego poziomu opieki zdrowotnej w nadzorowanych przez wojewodę podmiotach leczniczych;
- prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących dokonywania oceny celowości, zasadności i zgodności z obowiązującymi założeniami polityki zdrowotnej wniosków inwestycyjnych w sektorze zdrowia i opiniowanie ich w formie decyzji administracyjnych. Zadania realizowane w celu racjonalnego i efektywnego wydatkowania środków unijnych i krajowych na inwestycje w ochronie zdrowia;
- przygotowywanie i opracowywanie danych statystycznych, analiz, zestawień do publikacji, opracowywanie biuletynów statystycznych, które udostępniane są konsultantom wojewódzkim, instytucjom i podmiotom realizującym zadania w obszarze zdrowia;
- opracowywanie opinii dotyczących zgodności zrealizowanych lub podjętych zadań przez jednostki samorządu terytorialnego z priorytetami dla regionalnej polityki zdrowotnej, w celu zapewnienia właściwej realizacji zadań wynikających z priorytetów.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- znajomość ustawy o statystyce publicznej
- znajomość ustawy o działalności leczniczej
- znajomość ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
- znajomość Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 września 2016 r. w sprawie formularza Instrumentu Oceny Wniosków Inwestycyjnych w Sektorze Zdrowia
- znajomość Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 lipca 2016 r. w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2017- w zakresie- ZDROWIE I OCHRONA ZDROWIA
- znajomość ustawy o służbie cywilnej
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość instrukcji kancelaryjnej - Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- studia podyplomowe z zakresu ochrony zdrowia
- 1 rok doświadczenia w jednostkach organizacyjnych ochrony zdrowia związanego ze statystyką medyczną