Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 14329
Warunki pracy
zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów wewnętrznychW przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Czynniki szkodliwe dla zdrowia w środowisku pracy nie występują, uciążliwe są bieżąco minimalizowane.
Zakres zadań
- Prowadzenie całokształtu spraw kadrowych związanych z nawiązaniem, trwaniem i rozwiązaniem stosunku pracy, w tym również współdziałanie w sprawowaniu nadzoru dyscypliny pracy w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim oraz obsługa komputerowego systemu „kadry – płace” w części dotyczącej danych kadrowych zatrudnionych pracowników
- Ustalanie uprawnień pracowników wynikających z przepisów prawa pracy m.in. prawa pracowników do nagród jubileuszowych, należnych odpraw, urlopów i innych świadczeń oraz przygotowywanie dokumentów w celu przekazania komórce wypłacającej świadczenia finansowe i przekazywanie kompleksowej informacji zainteresowanemu pracownikowi w tym zakresie
- Współpracowanie w zakresie rozliczania funduszu wynagrodzeń i prowadzenie sprawozdawczości oraz przygotowywanie analiz w zakresie zatrudnienia na potrzeby kierownictwa Urzędu
- Udzielanie kompleksowej informacji oraz instruktażu w zakresie zatrudnienia, uprawnień pracowniczych, sytuacji kadrowej w obsługiwanych wydziałach pracownikom urzędu oraz kadrze kierowniczej
- Zakładanie i prowadzenie akt osobowych pracowników zatrudnionych w Urzędzie, w tym prowadzenie akt zastępczych pracowników oraz przekazywanie odpowiednio przygotowanych akt osobowych do archiwum
- Wydawanie zaświadczeń w zakresie zatrudnienia i wynagrodzenia dla pracowników i byłych pracowników Urzędu, w tym zaświadczeń na potrzeby ZUS dla emerytów zatrudnionych w urzędzie; wydawanie i potwierdzanie dokumentów z akt osobowych pracowników oraz uczestniczenie w przygotowaniu wewnętrznych aktów prawa i procedur w zakresie realizowanych spraw kadrowych
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej oświadczeń majątkowych, oświadczeń lustracyjnych oraz prowadzenie spraw zezwoleń na wykonywanie pracy dodatkowej
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w zakresie prowadzenia obsługi kadrowej - potwierdzone kserokopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
- znajomość przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
- znajomość ustawy o służbie cywilnej i przepisów wykonawczych
- znajomość ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz przepisów lustracyjnych
- znajomość przepisów KPA
- znajomość zagadnień wiązanych z funkcjonowaniem administracji publicznej
- umiejętność interpretacji przepisów prawa
- umiejętność analitycznego myślenia
- biegła znajomość obsługi komputera (w tym arkusza kalkulacyjnego Excel)
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- umiejętność pracy w zespole
- umiejętność organizacji pracy własnej
- umiejętność pracy pod presją czasu
- odporność na stres
- komunikatywność
- wiedza z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi
- umiejętność redagowania pism
- wysoka kultura osobista
- asertywność