Inspektor zakładów górniczych
Miejsce pracy: Wrocław i teren woj. dolnośląskiego
Ogłoszenie o naborze Nr 6250
Warunki pracy
1.Charakter stanowiska pracy związany z przeprowadzaniem kontroli w zakładach górniczych:-praca w terenie,
-szkodliwe i uciążliwe czynniki środowiska pracy (hałas, zanieczyszczenie powietrza, temperatura,zapylenie),
-narażenie na zagrożenia naturalne (np. osuwiskowe, wodne),
-narażenie na zagrożenia technologiczne pochodzące od pracujących maszyn i urządzeń, instalacji elektrycznych oraz mediów znajdującymi się pod wysokim ciśnieniem lub wysoką temperaturą,
-częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym, w tym wystąpienia publiczne.
2.Sposób wykonywania zadań:
-pokonywanie pieszo znacznych odległości, niejednokrotnie po dużych nachyleniach i nierównych powierzchniach,
-przemieszczanie się po pomostach i estakadach znajdujących się na wysokościach, przebywanie w małych zamkniętych przestrzeniach, o słabym oświetleniu lub miejscach bez oświetlenia,
-częste podróże służbowe do miejsc, które mogą być nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych.
• Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
-budynek Urzędu niedostosowany do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich,
-pomieszczenia zakładów górniczych i rejony objęte kontrolą nie dostosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych ruchowo.
Zakres zadań
- przeprowadzanie kontroli w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej, w tym dokonywanie analizy stanu zagrożeń, metod ich zwalczania i stosowanej profilaktyki oraz wydawanie decyzji z upoważnienia dyrektora w powyższym zakresie, w celu sprawdzenia zgodności prowadzenia ruchu zakładu górniczego z wymaganą dokumentacją i przepisami;
- współdziałanie z innymi organami administracji państwowej i samorządowej w zakresie ochrony środowiska, gospodarki wodno-ściekowej, gospodarki odpadami wydobywczymi oraz rekultywacji gruntów i zagospodarowania terenów po działalności górniczej, w celu przygotowania stanowiska dyrektora Urzędu w tym zakresie;
- analizowanie planów ruchu, dodatków do tych planów w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej, w celu przygotowania projektów decyzji dyrektora Urzędu w powyższym zakresie,
- w przypadku stwierdzenia wykonywania działalności bez wymaganej koncesji, inicjowanie postępowania oraz prowadzenie postępowania wyjaśniającego w celu przygotowania decyzji dyrektora Urzędu w tym zakresie;
- przygotowywanie danych i materiałów dotyczących udzielania informacji o środowisku i jego ochronie w celu realizacji zadań organu nadzoru górniczego w tym zakresie;
- przeprowadzanie oględzin miejsc wypadków, zgonów naturalnych, awarii i niebezpiecznych zdarzeń oraz dokonywanie analizy ich przyczyn i okoliczności w nadzorowanych zakładach, celem ustalenia stanu faktycznego i osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości oraz pomoc w przygotowaniu stosownych orzeczeń i projektów decyzji w tym zakresie;
- opracowywanie projektów planów pracy, sprawozdań z ich realizacji, prowadzenie statystyki, odpowiedniej ewidencji oraz przygotowywanie sprawozdań i informacji na temat podstawowej działalności urzędu, w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej, w celu właściwego dokumentowania pracy urzędu.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe o profilu: ochrona środowiska, inżynieria środowiska, kształtowanie środowiska, geologia, biologia lub chemia- stwierdzone kwalifikacje do wykonywania czynności w niższym dozorze ruchu zakładu górniczego w specjalności ochrona środowiska lub wykonywanie czynności w niższym dozorze ruchu zakładu górniczego w specjalności ochrona środowiska lub 2 lata pracy w organach nadzoru górniczego w specjalności ochrona środowiska,
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym urzędów górniczych i ich zadań wynikających z obowiązujących przepisów,
- znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa, znajomość przepisów Prawa geologicznego i górniczego wraz z przepisami wykonawczymi,
- znajomość Prawa ochrony środowiska i przepisów dotyczących ochrony środowiska w zakresie zadań realizowanych przez Urząd,
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia,
- znajomość ustaw: o służbie cywilnej, o ochronie danych osobowych,
- komunikatywność, umiejętność prezentowania i argumentowania określonego stanowiska, samodzielność, umiejętność obsługi komputera.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe