Komenda Miejska Policji w Zielonej Górze
Komendant Miejski Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Miejski Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor
Miejsce pracy: Zielona Góra
Ogłoszenie o naborze Nr 19446
Warunki pracy
- praca biurowa w podstawowym systemie czasu pracy,- konieczność wyjść/wyjazdów służbowych w teren,
- narzędzia pracy – komputer, drukarka, telefon, fax,
- praca przy komputerze powyżej 4 godz. dziennie,
- oświetlenie naturalne i sztuczne,
- praca samodzielna wymagająca wysokiej koncentracji,
- miejsce pracy - w pomieszczeniu biurowym usytuowanym na drugim piętrze w budynku czterokondygnacyjnym (obecność windy);
Zakres zadań
- 1. Wykonywanie zadań służby bezpieczeństwa i higieny pracy/służby w Komendzie Miejskiej Policji w Zielonej Górze i podległych jednostkach organizacyjnych.
- 2. Nadzorowanie stanu bezpieczeństwa i higieny służby i pracy w komórkach organizacyjnych KMP w Zielonej Górze.
- 3. Kontrola warunków służby i pracy oraz przestrzegania zasad bhp.
- 4. Dokonywanie okresowej oceny stanu bezpieczeństwa i higieny służby i pracy, formułowanie wniosków dotyczących warunków służby i pracy.
- 5. Udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględniania w tych planach rozwiązań techniczno - organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny służby i pracy.
- 6. Prowadzenie postępowań powypadkowych funkcjonariuszy i pracowników Policji.
- 7. Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków w służbie i przy pracy, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy.
- 8. Bieżące informowanie kierownictwa KMP o stwierdzonych zagrożeniach wraz z wnioskami zmierzającymi do ich usunięcia
- 9. Inicjowanie i udział w opracowywaniu wewnętrznych przepisów, regulaminów i informacji bhp.
- 10. Prowadzenie szkoleń wstępnych dla nowo zatrudnionych funkcjonariuszy i pracowników.
- 11. Organizowanie szkoleń tematycznych i okresowych dla funkcjonariuszy pracowników Policji oraz współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnym i osobami w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bhp.
- 13. Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą.
- 15. Wykonywanie zadań w zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie • Wykształcenie: średnie technik bezpieczeństwa i higieny pracy• aktualne szkolenie okresowe dla pracowników służby bhp,
• Podstawy dydaktyki prowadzenia wykładów na szkoleniach bhp
• Uprawnienia inspektora p.poż
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego jako inspektor ds. ochrony bhp i p.poż
- • znajomość przepisów:
- - Ustawa z dnia 26.06.1974 r. Kodeks Pracy
- - ustawa z dnia 21.11.2008 r. o służbie cywilnej
- ustawa z dnia 06.04.1990 r. o policji
- ustawa z dnia 04.04.2014 r. o świadczeniach odszkodowawczych przysługujących w razie wypadku lub choroby pozostających w związku ze służbą
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 24.06.2014 r. w sprawie sposobu i trybu ustalania okoliczności i przyczyn wypadków w Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej oraz Biurze Ochrony Rządu
- Rozporządzenie MSW z dnia 26.06.2014 r. w sprawie uszczerbku na zdrowiu funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu.
- Rozporządzenie MSWiA z dnia 09.01.2017 r. w sprawie badań okresowych i kontrolnych policjantów.
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 roku w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy;
- Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej,
- Rozporządzanie MSWiA z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki i pracy z dn. 27.07.2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy
- - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 02.09.1997 w sprawie służby BHP,
- - Ustawa z dnia 30.10.2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych.
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dn. 30.05.1996 r. w sprawie przeprowadzenia badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktyki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydanych do celów przewidzianych w kodeksie pracy,
- • bardzo dobra znajomość pakietu MS Office,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- • systematyczne podejście do rozwiązywania problemów, samodzielność i elastyczność
- • dokładność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków
- • komunikatywność i kreatywność.