- Ogłoszenie nr: 177524
- Data ukazania się ogłoszenia: 06 lutego 2016 r.
Archiwum Narodowe w Krakowie
- Dyrektor
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- młodszy archiwista
- do spraw udostępniania, zabezpieczania zasobu archiwalnego, wspomagania opracowywania zasobu archiwalnego oraz spraw administracyjnych dot. budynku
- w Ekspozyturze w Spytkowicach
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Archiwum Narodowe w Krakowie, ul. Sienna 16, 30-960 Kraków
Miejsce wykonywania pracy:
- Spytkowice
- ul. Zamkowa 48, 34-116 Spytkowice
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Udostępnianie materiałów archiwalnych (udostępnianie materiałów archiwalnych w pracowni naukowej, udzielanie informacji nt. zasobu archiwalnego, przygotowywanie materiałów archiwalnych do wypożyczenia) w celu umożliwienia dostępu do poszukiwanych informacji przez zainteresowane strony
- Współdziałanie w prowadzeniu spraw dot. administrowania obiektem oraz załatwianie spraw z zakresu zaopatrzenia Ekspozytury w środki rzeczowe w celu zapewnienia odpowiednich warunków wykonywania zadań i zabezpieczenia obiektu
- Wykonywanie kwerend z dokumentacji niearchiwalnej oraz współdziałanie przy realizacji kwerend z dokumentacji archiwalnej przechowywanej w magazynach Ekspozytury (współdziałanie z oddziałami przechowującymi akta) w celu umożliwienia dostępu do poszukiwanych informacji przez zainteresowane strony
- Opracowywanie zasobu archiwalnego (ewidencjonowanie materiałów archiwalnych, korekta istniejącej ewidencji) w celu udostępniania materiałów archiwalnych zainteresowanym osobom, zabezpieczenia dokumentacji oraz popularyzacji zasobu
- Wykonywanie czynności z zakresu zabezpieczania zasobu archiwalnego w celu zapewnienia należytych warunków przechowywania materiałów archiwalnych, ochrony przed uszkodzeniem lub zniszczeniem bądź utratą
- Wprowadzanie danych do informatycznych baz danych używanych w Archiwum w celu zapewnienia szybkiego i sprawnego wyszukania informacji o zasobie archiwalnym
- Współdziałanie przy przejmowaniu materiałów archiwalnych do zasobu Archiwum w celu zabezpieczenia materiałów archiwalnych wytworzonych przez jednostki organizacyjne i osoby prywatne
- Przygotowywanie dokumentacji niearchiwalnej, której okres przechowywania minął, do zniszczenia (weryfikacja typowanej dokumentacji, fizyczne przygotowanie dokumentacji, transport do niszczenia) w celu zapewnienia prawidłowego przeprowadzenia procesu brakowania dokumentacji
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca wykonywana jest w ciągu 8 godzin dziennie w systemie jednozmianowym, jednak w szczególnych przypadkach możliwa jest ponad ustaloną normę czasu. Czynności wykonywane są w większości w pozycji siedzącej i związane są z pracą przy komputerze powyżej 4 godzin na dobę. Sporadycznie praca jest wykonywana w magazynie archiwum, gdzie pracownik odpowiada za przemieszczanie dokumentacji, załadunek i rozładunek transportu akt i dokumentacji brakowanej. Pracownicy w zasobach archiwalnych korzystają z drabin rozstawnych i przystawnych.
Praca w oświetleniu naturalnym i sztucznym. Miejsce pracy w magazynach archiwalnych (obniżona temperatura powietrza). Możliwy kontakt z czynnikami biologicznymi (grzyby, bakterie, pleśnie, pył osiadły).
Praca w odzieży ochronnej (maski, rękawiczki, fartuchy ochronne).
Budynek nie jest dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych, brak podjazdów dla wózków inwalidzkich.
Stanowisko pracy usytuowane na parterze budynku.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: średnie
- pozostałe wymagania niezbędne:
- dobra znajomość obsługi komputera (pakiet MS Office)
- umiejętność dobrej organizacji pracy
- komunikatywność
- dokładność
- umiejętność pracy w zespole
- systematyczność
- odporność na stres
- kultura osobista
- kursy i szkolenia w zakresie archiwistyki i administracji publicznej.
- znajomość języka angielskiego lub niemieckiego lub francuskiego na poziomie komunikatywnym
- znajomość przepisów z zakresu udostępniania materiałów archiwalnych
- znajomość metodyki archiwalnej
- znajomość przepisów z zakresu prawa archiwalnego
- znajomość zagadnień z zakresu stosowania przepisów kancelaryjno-archiwalnych
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów