Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Podreferendarz
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 13346
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze, oraz dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM. Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. Występują nietypowe godziny pracy (w tym dyżury).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 i jest budynkiem wielokondygnacyjnym, wyposażonym w windy. Wejście główne posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Szerokość głównych drzwi wejściowych do gmachu i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zainstalowane są również w budynku 3 transportery przyschodowe. Windy wyposażone są w przyciski sterujące windą umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a lub urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. Osoby niepełnosprawne mogą swobodnie korzystać z wielu toalet ze względu na ich odpowiednią przestrzeń. Dodatkowo w budynku KPRM funkcjonują dwie oznaczone toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na wewnętrznym dziedzińcu KPRM znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla pracownika będącego osobą niepełnosprawną.
Zakres zadań
- prowadzenie rejestru dokumentów wnoszonych pod obrady Stałego Komitetu Rady Ministrów, zgodnie z zasadami Instrukcji Kancelaryjnej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,
- sporządzanie i aktualizowanie, po każdym posiedzeniu Komitetu, dla potrzeb monitoringu prac Komitetu, wykazu spraw oczekujących na rozpatrzenie wraz z opisem stanu prac nad poszczególnymi dokumentami,
- przygotowywanie ustaleń z posiedzeń Stałego Komitetu Rady Ministrów tuż po jego posiedzeniu, a następnie ich rejestrowanie i przekazywanie do poszczególnych ministrów, w celu szybkiego poinformowania członków Komitetu (tj. wnioskodawców rozpatrywanych dokumentów oraz ministrów, którzy zgłosili do nich uwagi) o podjętych przez SKRM rozstrzygnięciach/ustaleniach,
- współuczestniczenie w przygotowywaniu projektów porządków posiedzeń Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz projektów pism do członków Komitetu i stałych uczestników posiedzeń, dotyczących wymogów formalnych projektów dokumentów rządowych przedkładanych pod obrady Komitetu,
- przygotowanie pełnej dokumentacji spraw rozpatrywanych na posiedzeniach Komitetu dla: Przewodniczącego, Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów, Zastępcy Szefa KPRM i Sekretarza do Spraw Parlamentarnych,
- codzienna współpraca z urzędami administracji rządowej, mająca na celu zapewnienie sprawnego działania Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz z Centrum Informacyjnym Rządu, w zakresie dostępu do informacji publicznej dotyczącej pracy Stałego Komitetu RM (w celu przekazania rzetelnych informacji na temat prac Stałego Komitetu Rady Ministrów np. w związku z zapytaniem skierowanym do KPRM w ramach dostępu do informacji publicznej),
- przyjmowanie kierowanych pod obrady Stałego Komitetu RM projektów dokumentów rządowych i przekazywanie ich członkom Komitetu oraz stałym uczestnikom posiedzeń,
- porządkowanie akt spraw związanych z działalnością Stałego Komitetu Rady Ministrów, zgodnie z zasadami Instrukcji Kancelaryjnej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w celu przygotowania ich do późniejszej archiwizacji.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- powyżej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej,
- znajomość procedur administracyjnych i procesu legislacyjnego,
- znajomość przepisów dot. dostępu do informacji publicznej,
- znajomość ustawy o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa,
- znajomość przepisów dot. archiwizacji dokumentów,
- znajomość przepisów dot. ochrony danych osobowych,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność logicznego myślenia,
- umiejętność właściwego postępowania w kontaktach międzyludzkich,
- umiejętność rozwiązywania problemów,
- umiejętność szybkiego podejmowania decyzji i precyzji działania,
- umiejętność szybkiego reagowania w sytuacjach stresowych i nieprzewidywalnych,
- dyspozycyjność.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość języka angielskiego na poziomie B1,
- przeszkolenie z zakresu przeciwdziałania korupcji oraz przepisów dot. ochrony informacji niejawnych,
- przeszkolenie w zakresie funkcjonowania: administracji rządowej i organizacji procesu legislacyjnego, procedury archiwizacji dokumentów,
- umiejętność bezwzrokowego pisania na komputerze
- doświadczenie zawodowe w obszarze obsługi rządowego procesu legislacyjnego.