Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Content marketing w Employer Brandingu – czy warto?

Content marketing w Employer Brandingu – czy warto?

 
Content marketing w Employer Brandingu – czy warto?

Od kilkunastu lat marketerzy podkreślają, że „content is king”. Jak wykorzystać ten potencjał w budowaniu marki pracodawcy? Jakie treści mają wartość dla kandydatów i pracowników? Czy warto pojawiać się w poradnikach, raportach i artykułach? 

 

Praca.pl od 4 lat wydaje Poradnik zawierający merytoryczne wskazówki dla osób, którym zależy na budowaniu kariery. W badaniu ankietowym przeprowadzonym wśród czytelników Praca.pl sprawdza jakie efekty pracodawcom przynosi obecność w Poradniku.

 

Obecność marki pracodawcy w mediach rynku pracy - czy są z tego jakieś korzyści?
Każdy dział HR dostał przynajmniej raz propozycję pojawienia się w serwisie branżowym poświęconym rynkowi pracy, uczestnictwa w targach pracy, umieszczenia prezentacji na portalu czy wypowiedzi sponsorowanej. Oczywiście każda taka obecność to element budowania wizerunku pracodawcy, ale również koszty. I nie chodzi tu jedynie o opłatę samej publikacji. Do tego dochodzi też czas poświęcony na przygotowanie materiałów.


Czy zatem budowanie wizerunku pracodawcy za pomocą content marketingu w publikacjach rynku pracy ma sens? Aby odpowiedzieć na to pytanie, serwis Praca.pl zbadał to, jak obecność marki pracodawcy w Poradniku wpływa na zachowanie czytelnika. Okazało się, że:

  • 62% czytelników odwiedziło stronę internetową pracodawcy, który ich zainteresował
  • 53% w ramach przeglądania całej publikacji znalazło pracodawcę, u którego chciałoby w przyszłości pracować,
  • 33% zaczęło szukać ofert pracy konkretnych, zaprezentowanych w Poradniku pracodawców.

Oczywiście przytaczane statystyki dotyczą jedynie czytelników Poradnika Praca.pl, ale skuteczne mogą być również inne narzędzia content marketingu, które przyciągną i zaangażują kandydatów jak: raporty, magazyny, czy serwisy tematyczne. Ważne jednak, aby te treści były aktualne, atrakcyjne i spójne z rzeczywistością. 

 

Do dodatkowych korzyści, które trudno jednoznacznie zmierzyć, warto zaliczyć jeszcze: 

  • Zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki pracodawcy w oczach czytelnika, 
  • Wzrost pozytywnego nastawienia w stosunku do produktów i usług danej firmy. Tym mocniejszy, im bardziej pozytywne wrażenie wywarł na czytelniku przekaz od pracodawcy.

 

Jak wybierać publikacje by budować pozytywny wizerunek pracodawcy?

Serwisów, publikacji, magazynów branżowych, w których może pojawić się pracodawca jest obecnie sporo. Zatem poza decyzją o tym, by się w nich zaprezentować, trzeba też podjąć decyzję co do tego, gdzie warto być obecnym. Jakie kryteria wziąć pod uwagę?


Zasięg publikacji – do jakich osób dociera dane medium, kto je czyta? W jaki sposób potencjalni kandydaci i osoby zainteresowane firmą mogą natknąć się na naszą prezentację? To jedno z najważniejszych kryteriów, które będzie decydować o powodzeniu i zwrocie całej inwestycji. Zanim firma zadecyduje o tym, czy pojawić się w danej publikacji powinna dopytać o to, do kogo ona trafia. Jakie są statystyki odsłon (jeśli publikacja jest online) lub jaki nakład (jeśli jest to publikacja drukowana).


Dostępność publikacji – w jakiej formie publikacja będzie dostępna i czy jest to dostęp otwarty? W przypadku drukowanych publikacji ograniczeniem jest zawsze nakład, który nie może być nieskończony. W przypadku publikacji online dostęp jest otwarty, ale użytkownik musi w jakiś sposób natknąć się na nią przeglądając internet. Idealnym wzmocnieniem dostępności (a co za tym idzie zasięgu) jest sytuacja, w której dana publikacja pojawia się zarówno w formie drukowanej jak i online. Docierając tym samym różnymi kanałami do zainteresowanych osób i wzajemnie wspierając odsłony. Przykładowo, student, któremu „mignęła” w internecie okładka publikacji, zauważając ją w Biurze Karier chętniej po nią sięgnie. Pracownik, który dostał egzemplarz papierowy może koledze z innego miasta podesłać link do interesującego go artykułu.


Wartość merytoryczna – niezwykle istotny element, który zadecyduje o tym, czy czytelnik poważnie potraktuje zawarte w prezentacji pracodawcy informacje i będzie się chciał z nimi zapoznać. Jeśli całość publikacji będzie złożona głównie z reklam, to wartość dla potencjalnego użytkownika jest bardzo niska. Podobnie będzie w sytuacji, w której w publikacji opisywane będą artefakty, czyli mało wartościowe tematy, pełne ogólnych nic nie wnoszących danych. Z analiz przeprowadzanych przez Praca.pl każdorazowo po publikacji Poradnika Praca.pl wynika, że aż 47% czytelników poszukuje artykułów z wypowiedziami rekruterów z danych firm, a 46% szuka wypowiedzi pracowników. Warto pamiętać o tym, że dla czytelników tego typu publikacji najważniejsze nie są ogólne wiadomości o firmie, ale twarde konkrety ujawniające to, jak się w danej firmie pracuje, jak wygląda proces rekrutacji, możliwości awansu i zarobki. I takie właśnie informacje warto w tekstach sponsorowanych czy eksperckich przemycać, by zainteresować swoją marką kandydatów.


Otoczenie biznesowe – czyli po prostu to, kto jeszcze pojawia się w danej publikacji czy na danym serwisie. Warto być tam, gdzie pojawiają się marki modne, uznawane za dobrych pracodawców, w których wiele osób chce pracować.


Czy zatem warto się pojawiać?
Zdecydowanie tak. Efekty widać zarówno w ilości, jakości CV jak i nawet w statystykach wejścia na stronę kariery. Trzeba jednakże wybierać miejsca publikacji rozważnie, pamiętając o tym, że to, gdzie firma się opublikuje, również ma wpływ na wizerunek.

 

Interesuje Cię obecność w Poradniku Praca.pl 2018? Napisz do nas: eb@praca.pl

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Technik / konserwator obiektu

    STRABAG PFS   Warszawa    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    7 godz.
    Zadania: bieżąca eksploatacja, konserwacja instalacji i urządzeń budynkowych: duży obiekt komercyjny w centrum Warszawy (instalacje elektryczne, wodno-kanalizacyjne, klimatyzacyjne, grzewcze, wentylacyjne) monitorowanie pracy powierzonych urządzeń; usuwanie awarii; współpraca z serwisami...
  • Global Agricultural Support Specialist with Danish or German

    Arla Global Shared Services Sp. z o.o.   Gdańsk, Wrzeszcz (Neptune Office)    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    7 godz.
    About the job To to increase the support to our farmer owners (members) dedicated team in Gdansk has been created two years ago. The main responsibilities of an Agent are to provide timely and effective front-line and operational support to our 8500+ farmer owners in 7 European countries (Denmark,...
  • Brygadzista Znakowania

    Lava Group   Józefosław    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   6 800 - 7 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    11 godz.
    Planowanie, organizowanie, motywowanie oraz kontrola pracy zespołu; Wdrażanie nowych pracowników; Przygotowywanie raportów związanych z realizacją planów i celów; Nadzów nad prawidłowym znakowaniem i jakością nadruków; Realizacja planów produkcyjnych; Rozwój technologii i praca nad...
  • Technik serwisant instalacji teletechnicznych

    Szymkowiak Sp. z o. o.   Szczecin    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat / część etatu  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    11 godz.
    Na czym będzie polegać Twoja praca? serwisowanie i konserwacja zainstalowanych urządzeń; uruchamianie i konfigurowanie nowych instalacji; współpraca z działem handlowym w zakresie wizyt technicznych u klientów; Najczęściej będziesz miał styczność z następującymi urządzeniami:...
  • Obsługa nagłośnienia

    Health Resort & Medical Spa Panorama Morska   Jarosławiec (pow. sławieński, gm. Postomino)   
    specjalista junior / mid / senior / praktykant/stażysta  umowa o pracę / o dzieło / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat   6 000 - 12 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    11 godz.
    Poszukujemy dynamicznego kandydata na stanowisko "Obsługi Nagłośnienia". Jeśli jesteś pasjonatem muzyki, masz doświadczenie w obsłudze imprez oraz jesteś gotów podjąć wyzwania, ta praca jest dla Ciebie! Do obowiązków pracownika będzie należeć: -Profesjonalna obsługa nagłośnienia...
  • Młodszy Opiekun Klienta

    Lava Group   Warszawa, Ursynów    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat   6 000 - 6 200 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 godz.
    bezpośredni kontakt z klientem B2B; udział w wyjazdach i targach; aktywne wyszukiwanie i pozyskiwanie klientów B2B; współpraca z innymi działami firmy; realizacja planów sprzedażowych;

Najnowsze artykuły

Stolarz – co robi, czy to opłacalne, jak zostać?

Stolarz – co robi, czy to opłacalne, jak zostać?

Zapotrzebowanie na osoby wykonujące usługi stolarskie jest wysokie – pracownik obróbki drewna i stolarz to zawody deficytowe we wszystkich województwach. Tymczasem chętnych do nauki stolarstwa brakuje. Czy dziś praca w warsztacie stolarskim może się opłacać, kim jest ebenista oraz ile zarabia stolarz w Polsce? Oto krótki przewodnik po jednym z najstarszych rzemiosł świata.

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Rozwijanie społeczności online to nie tylko strategia marketingowa, ale również sztuka zrozumienia i współpracy z ludźmi – podkreśla Ola Gościniak, ekspertka ds. rozwijania biznesu online. W tym obszernym poradniku wskazuje najczęściej popełniane błędy w tworzeniu społeczności, a także wyjaśnia, jak uniknąć pułapek oraz co każdy właściciel marki powinien wiedzieć o swojej grupie docelowej.

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

Udział kobiet w zarządach spółek handlowych wynosi tylko 25%, najmniej licznie są reprezentowane w spółkach akcyjnych i z o.o., co pokazuje, że im wyższe szczeble zarządzania, tym mniej kobiet – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego. Na czym faktycznie polegają szklane bariery, które blokują kobiety w pracy?

Drzemka w pracy – przyjaciółka wydajności

Drzemka w pracy – przyjaciółka wydajności

Pomysł spania w czasie pracy może wywoływać co najmniej konsternację, niemniej zamknięcie oczu nawet na kilkanaście minut pozwala na nieocenioną regenerację sił i wzrost kreatywności. Potwierdzają to liczne badania, a jedno z nich dowodzi, że mózgi osób praktykujących drzemki są większe i wolniej się starzeją. Korzyści zdrowotne drzemki w pracy są wyraźne, ale co na to polskie prawo pracy?

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Stacja polarna – praca, obowiązki zawodowe, zarobki, rekrutacja

Stacja polarna – praca, obowiązki zawodowe, zarobki, rekrutacja

Praca na biegunie południowym może się wydawać przygodą życia, lecz przed aplikacją warto przemyśleć swoją motywację. – Nie ma możliwości powrotu, ponieważ komuś się nie podoba, ktoś nie daje rady i rezygnuje z udziału w wyprawie – zauważa dr Małgorzata Korczak-Abshire z Instytutu Biochemii i Biofizyki PAN. Właśnie trwa rekrutacja do polskiej stacji antarktycznej. Czy warto się zgłosić?