Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Po co budować markę pracodawcy?

Po co budować markę pracodawcy?

 
Po co budować markę pracodawcy?

Marka pracodawcy – dlaczego jej budowanie jest ważne

 

Budowanie marki pracodawcy jest procesem długotrwałym, w efekcie którego firma zyskuje ugruntowaną pozycję na rynku, zadowoleni pracownicy są jej wizytówką, a nowi kandydaci ustawiają się w kolejce. Markę buduje się długo, jednak łatwo ją zniszczyć niewłaściwym ruchem, wypowiedzią lub postępowaniem. Myślenie o obecnych i przyszłych pracownikach firmy jak o klientach, może przynieść pozytywne efekty dla wizerunku firmy. Analiza potrzeb osób zatrudnionych i chcących aplikować na kolejne stanowiska ma bardzo duże znaczenie. Dzięki niej łatwiej jest ich przyciągnąć, zatrzymać i zwiększać zaangażowanie w wykonywanie obowiązków.


Portal Praca.pl w 2017 roku analizował wyniki ankiety przeprowadzonej wśród swoich użytkowników, dotyczącej budowania przez firmy marki pracodawcy. Z badań wynika, że ponad 70% ankietowanych chętniej zaaplikuje na ofertę pracy firmy, która aktywnie zarządza marką pracodawcy. 

 

 

Co daje employer branding

 

Employer branding – budowanie marki pracodawcy, jest tym działaniem, które wychodzi naprzeciw zmieniającym się trendom rynkowym i aktualnie dostosowuje się do tzw. rynku pracownika. Dobra marka pracodawcy to wynik sporego wysiłku, mogącego się jednak może się bardzo opłacić. Dzięki działaniom prowadzonym w tym zakresie skuteczność rekrutacji wzrasta. Pozyskanie nowych talentów przychodzi łatwiej, zwiększa się lojalność pracowników, ich zaangażowanie i produktywność, a to z kolei przekłada się na wyniki finansowe firmy. Dlatego strategia marketingowa firmy to jedno, a employer  branding to drugie.


I właśnie „to” drugie, dzięki życzliwym opiniom aktualnych pracowników, kształtuje pozytywny wizerunek firmy na zewnątrz. Pracownik jest ambasadorem firmy, najcenniejszym jej kapitałem, jeżeli oczywiście zachowuje się odpowiedzialnie. Silna marka to stabilna pozycja na rynku oraz efektywni i jednocześnie zadowoleni ludzie. Marka pracodawcy to także dobra komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna. Jeśli firma dobrze traktuje swoich pracowników i wywiązuje się ze składanych im obietnic, potencjalni kandydaci tym chętniej będą do niej aplikować.

 

Budowanie marki pracodawcy – przykład 

 

W jaki sposób marka pracodawcy zachęca kandydatów ubiegających się o pracę do aplikowania na wybrane stanowisko? Eksperci Praca.pl podkreślają, że w publikowanym ogłoszeniu powinny znaleźć się kluczowe z punktu widzenia kandydata informacje takie jak:
- opis firmy jako miejsca pracy                     
- atrakcyjna szata graficzna
- jasno zdefiniowane wymagania wobec kandydatów
- informacje o konkretnym wynagrodzeniu lub chociaż informacja o przedziale, zwłaszcza na stanowiskach deficytowych
- sprecyzowane korzyści wynikające z podjęcia pracy – np. pakiet szkoleń
- nagrody i wyróżnienia istotne z punktu widzenia kandydata.
 
Blisko połowa ankietowanych uważa, że firma o ugruntowanej marce dba o swoich pracowników, dlatego też chętnie zaaplikują na publikowane przez nią oferty.

 

 

Marka pracodawcy – wpłwy na rekrutację

 

Wizerunek pracodawcy to zwieńczenie działań związanych z budowaniem marki pracodawcy. Według ankietowanych portalu Praca.pl 66% kobiet i 55% mężczyzn uważa, że najważniejsza jest możliwość zatrudnienia na umowę o pracę, a prawie tak samo ważna jest stabilna pozycja rynkowa pracodawcy.


Badanie pokazało, że kandydaci chętnie wysyłają dokumenty aplikacyjne do firmy, w której chcieliby pracować, mimo że ta akurat nie prowadzi rekrutacji. Potwierdziło to 76% ankietowanych pań i 68% panów. 37% badanych przyznaje, że podjęłoby pracę w renomowanej firmie nawet kosztem niższego wynagrodzenia niż oferowane w przedsiębiorstwie o mniej ugruntowanej pozycji.


Prowadząc aktywną politykę EB firma może zyskać bardzo wiele. Pracodawcy uznani na rynku jako wiarygodni i rzetelni zyskują lojalnych pracowników, którzy chcą pozostać dłużej w strukturach przedsiębiorstwa i dążą do rozwoju pod kątem pracy w tym miejscu.

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Sprzedawca - Doradca Klienta w salonie marki Bytom

    VRG S.A.   Poznań, Posnania    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa zlecenie  pełny etat
    3 godz.
    Do Twoich zadań należeć będzie: obsługa Klienta, aktywna sprzedaż naszych produktów, dbanie o ekspozycję towaru, budowanie pozytywnego wizerunku marki.
  • Sprzedawca - Doradca Klienta w salonie marki Bytom

    VRG S.A.   Kołobrzeg, Galeria Hosso    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Do Twoich zadań należeć będzie: obsługa Klienta, aktywna sprzedaż naszych produktów, dbanie o ekspozycję towaru, budowanie pozytywnego wizerunku marki.
  • Fabryka Armatury IDMAR Sp. z o.o.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Opis stanowiska: Aktywne pozyskiwanie i obsługa klientów, Praca na podległym terenie, Realizacja polityki i wyznaczonych celów sprzedażowych, Budowa silnej pozycji firmy na lokalnym rynku, Monitorowanie działań konkurencji, Uczestnictwo w targach. Praca na terenie województwa:...
  • Przedstawiciel handlowy ze znajomością języka hiszpańskiego

    SP EUROPE Sp. z o.о.   Pruszków    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 godz.
    pozyskiwanie nowych klientów; prezentacja oferty firmy; promocja usług i towarów firmy; negocjowanie warunków długoterminowej współpracy; uczestnictwo w wystawach tematycznych (Automotive)
  • Księgowa / Księgowy

    S-3 Personal Sp. z o.o.   Tarnowskie Góry    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Wystawianie oraz księgowanie faktur i not księgowych; Rozliczanie rozrachunków z kontrahentami i uzgadnianie sald; Przygotowywanie i analiza zestawień związanych z zobowiązaniami; Przygotowywanie przelewów wychodzących; Bieżąca komunikacja z bankiem; Weryfikacja dokumentów księgowych z...
  • Recepcjonista / Recepcjonistka

    Health Resort & Medical Spa Panorama Morska   Jarosławiec (pow. sławieński, gm. Postomino)   
    specjalista (mid)  umowa zlecenie  pełny etat   6 000 - 11 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Zakres obowiązków: check-in, check-out, w tym wystawianie faktur VAT; przyjmowanie i potwierdzanie rezerwacji telefonicznych, mailowych; bieżąca obsługa gości; PRACA STAŁA od zaraz;

Najnowsze artykuły

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynierowie wiertniczy potrzebni są na platformach wiertniczych, w kopalniach, pracowniach geotermalnych, laboratoriach badawczych czy chociażby w budownictwie. W parze z szerokimi perspektywami pracy idą bardzo wysokie zarobki. Jednocześnie praca w tym zawodzie jest odpowiedzialna i wymagająca. Chciesz podjąć takie wyzwanie? Wyjaśniamy, jak wejść na tę ścieżkę zawodową.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Cechy i nawyki ludzi sukcesu – jak osiągnąć zadowolenie w pracy?

Cechy i nawyki ludzi sukcesu – jak osiągnąć zadowolenie w pracy?

Zwyciezcy i przegrani mają te same cele, więc dlaczego ci pierwsi spełniają marzenia, a ci drudzy pozostają w tyle? Odpowiedzią mogą być właściwe nawyki oraz... nastawienie. – Pewne cechy osobowości odgrywają kluczową rolę w osiąganiu satysfakcji zawodowej – tłumaczy trener biznesu Wiktor Tokarski. Jakie nawyki pomagają w spełnieniu zawodowym? Jak się zachowywać, by budować swój sukces?

Background screening w rekrutacji – na czym to polega

Background screening w rekrutacji – na czym to polega

Kandydaci kłamią w czasie rekrutacji – oczywiście nie wszyscy, ale wielu uważa, że koloryzowanie i zatajenie pewnych spraw pozwoli im zdobyć stanowisko, a potem „jakoś to będzie”. Przyjęcie niewłaściwej osoby to dla pracodawcy ogromny problem, dlatego wiele firm decyduje się na background check. Specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz wyjaśnia, jak legalnie zweryfikować prawdomówność kandydata.