81% Polaków ocenia swoją postawę ekologiczną „zdecydowanie dobrze” lub „raczej dobrze” – skąd zatem śmieci w lasach, trujący dym spalanych śmieci zimą, góry marnowanej żywności trafiające do śmietników? Nasza wiedza o tym, które działania są korzystne dla planety, a które nie, bywa dużo bardziej ograniczona niż nam się wydaje. W zrozumieniu ekologii na co dzień pomaga edukator ekologiczny.
Lista stanowisk - Specjalista ds. Public Relations
Polecane oferty - Marketing / Reklama / PR
-
Specjalista PR - koordynator promocji i komunikacji
Centrum Nauki Kopernik Warszawa, Powiśle praca hybrydowaspecjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat -
Specjalista / Specjalistka ds. Marketingu i Komunikacji
REMONDIS Sp. z o.o. Warszawa praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
Specjalista ds. Public Relations
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Specjalista ds. Public Relations to osoba odpowiedzialna za opracowywanie i realizację strategii w zakresie wizerunku rynkowego przedsiębiorstwa. Zakres zadań specjalisty PR obejmuje wiele dziedzin. Do podstawowych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: planowanie działań z zakresu media relations, tworzenie i aktualizacja baz mediów i klientów firmy, budowanie i utrzymywanie stałych relacji z dziennikarzami, władzami lokalnymi, ośrodkami naukowymi, itd. A także osoba ta odpowiada za organizację konferencji prasowych, przygotowanie materiałów prasowych i raportów na temat bieżącego funkcjonowania firmy, organizuje imprezy dla klientów oraz pracowników, organizuje działania z zakresu komunikacji marketingowej, przygotowuje „procedury kryzysowe” - pełni rolę osoby sterującej polityką informacyjną na zewnątrz oraz wewnątrz firmy i szkoleni pracowników w tym zakresie. Poza tym udziela wywiadów, przygotowuje odpowiednie materiały dla zarządu i pracowników firmy, doradza kierownictwu w zakresie strategii rozwoju firmy.
WYMAGANIA
Specjalista ds. Public Relations powinien mieć wykształcenie wyższe (dziennikarstwo, nauki społeczne, marketing, politologia), a także znać w stopniu biegłym j. angielski i obsługę komputera. Mile widziane jest doświadczenie w obrębie danej branży w pracy w dziedzinie Public Relation oraz doświadczenie w organizacji imprez firmowych i kontaktach z mediami. Poza tym bardzo ważną kwestią jest też, aby osoba na tym stanowisku miała ugruntowaną wiedzę merytoryczną z zakresu PR, wiedzę ogólną na temat życia społecznego i biznesowego, łatwo nawiązywała kontakty i budowała relacje międzyludzkie oraz swobodnie formułowała myśli i redagowała teksty - „lekkość pióra”, znała nowoczesne narzędzia komunikacji w internecie. Specjalista ds. Public Relations powinien również cechować się: zdolnościami przywódczymi (leadership), komunikatywnością i otwartością na otoczenie, elokwencją, logiką w myśleniu i słowie, opanowaniu, odpowiedzialnością za słowa, doskonałą prezentacją i umiejętnościami negocjacji, wysoką odpornością na stres. A także kreatywnością, zmysłem estetycznym, umiejętnością podejmowania szybkich decyzji i radzeniem sobie w trudnych sytuacjach oraz wysokimi umiejętnościami perswazji.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy jest firma, biuro oraz praca w terenie, np. targi, konferencje prasowe, spotkania z dziennikarzami. Czas pracy zazwyczaj nienormowany. Wśród kandydatów na tym stanowisku dominują osoby w przedziale wiekowym 25-35 lat. Zawód ten wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, przez co mogą występować sytuacje stresowe. Pracownik ma możliwość rozwoju zawodowego oraz doskonalenia wiedzy i kompetencji. Istnieje możliwość awansu zawodowego, np. na kierownika ds. public relations.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Specjalista ds. public relations może być zatrudniony, m.in. jako: rzecznik prasowy firmy, np. produkcja czy FMCG, specjalista w komórce PR firmy, specjalista od marketingu politycznego, a także w agencji doradztwa personalnego, w firmach PR oraz może doradzać partiom politycznym i konkretnym politykom w zakresie wizerunku zewnętrznego. Poza tym osoba taka może też założyć własną firmę, realizującą zlecenia PR na rzecz instytucji, firm i organizacji.
ZAROBKI
Wynagrodzenie zależy głównie od położenia geograficznego zakładu pracy, majętności firmy, specyfiki branży przedsiębiorstwa. Średnie wynagrodzenie to 2 tys. zł - 10 tys. zł i wyżej. Wśród innych dodatków pracownik może otrzymać, np.: telefon komórkowy, laptop, samochód służbowy, szkolenia.
Najnowsze oferty - Marketing / Reklama / PR
-
Stażysta w Zespole ds. marketingu i PR
Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito Sp. z o.o. Szczecin praca stacjonarnapraktykant/stażysta umowa o staż/praktykę -
Specjalista ds. Marketingu
RESPOL Export - Import Sp. z o.o. Warszawa, Targówek praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
Najnowsze artykuły
Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?
Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"
Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!
Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?
Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.
Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku
Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.
Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe
Inżynierowie wiertniczy potrzebni są na platformach wiertniczych, w kopalniach, pracowniach geotermalnych, laboratoriach badawczych czy chociażby w budownictwie. W parze z szerokimi perspektywami pracy idą bardzo wysokie zarobki. Jednocześnie praca w tym zawodzie jest odpowiedzialna i wymagająca. Chciesz podjąć takie wyzwanie? Wyjaśniamy, jak wejść na tę ścieżkę zawodową.
Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy
W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?