Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Sprzedaj się – social media jako narzędzie w budowaniu marki osobistej

Sprzedaj się – social media jako narzędzie w budowaniu marki osobistej

 
Sprzedaj się – social media jako narzędzie w budowaniu marki osobistej

Spis treści

Budowanie marki osobistej – dlaczego warto to robić

 

Czym jest marka osobista? Dlaczego powinniśmy zadbać o ten element, przy kreowaniu swojego zawodowego profilu? Odpowiedź jest bardzo prosta – żeby dobrze sprzedać się przyszłemu pracodawcy (lub klientom, jeśli planujemy działalność na własną rękę).


Choćby nasze umiejętności były szeroko rozwijane, przygotowanie merytoryczne do stanowiska prezentowało poziom międzynarodowy, to zaniedbując personal branding i możemy polec w procesie rekrutacji.


Dziś prawie wszystko co znajduje się w obszarze naszego zainteresowania, jesteśmy w stanie sprawdzić w internecie. Porównuje się ceny i asortyment sklepów, czyta się doświadczenia użytkowników jakiegoś sprzętu, osób korzystających z danej usługi. My sami poszukując zatrudnienia przeglądamy opinie o pracodawcy, często guglując firmę, ale też właścicieli i nazwisko rekrutera, który do nas zadzwonił, zapraszając na rozmowę kwalifikacyjną.


Nie należy się więc dziwić, że również firmy robią odpowiedni research, dotyczący naszej osoby. I właśnie dlatego budowanie marki może odegrać kluczowe znaczenie w przypadku próby nawiązania kontaktów z przedsiębiorstwem, w którym chcemy się zatrudnić.

 

Social media a budowanie marki osobistej

 

Gdzie najlepiej kreować swój wizerunek? Oczywiście odpowiedzią są social media. Po pierwsze nie kosztuje nas to nic więcej poza własną pracą włożoną w stworzenie odpowiedniego konta (ewentualnie opłaty pobierają portale np. za wersje premium w promowaniu profilów, za częstotliwość wyświetlania itd.).


Co zrobić, by nasz osobisty social media marketing przyniósł widoczne efekty? Na początku przyda się krótka autorefleksja na temat tego, co chcemy osiągnąć. Czy rozkręcamy własny biznes w sieci, czy raczej chcemy zwrócić uwagę interesującego nas pracodawcy? Po ustaleniu priorytetów należy stworzyć odpowiedni profil, stronę internetową, konta w mediach społecznościowych. Treści powinny być przejrzyste, odpowiadające na wszystkie ważniejsze pytania, wątpliwości, które chciałby rozwiać klient lub pracodawca przed podjęciem decyzji o współpracy.


Bardzo ważne jest także, by udzielać się na branżowych forach, w dyskusjach na portalach tematycznych itd. Merytoryka oraz sposób formułowania wypowiedzi może bardzo pomóc w budowaniu marki. Rzetelnie przekazywane informacje mogą pokazać nas jako profesjonalistów i osoby zaangażowane w swoją branżę.


Należy pamiętać, że media społecznościowe to też nasze prywatne profile i konta na popularnych portalach. Aby rekruterzy nie natrafili na treści, których nie chcemy rozpowszechniać powinniśmy zmienić ustawienia dostępności, zablokować widoczność profilu, fotografii, wpisów itd. dla osób, których nie znamy.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta

    Vetlab Sp. z o.o.   Wrocław, ul. Wodzisławska 6    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Zakres obowiązków: Przyjmowanie materiału do badań, Wprowadzanie zleceń badań do programu laboratoryjnego, Telefoniczna i osobista obsługa klientów, Zamawianie i przygotowanie przesyłek kurierskich, Prowadzenie spraw biurowych.
  • Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   za 2 dni wygasa
    specjalista mid / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online
    12 godz.
    Miejsce pracy: Reguły i budowy na terenie Polski. Twój zakres obowiązków: nadzór nad robotami budowlano - wykończeniowymi, nadzór, koordynacja i organizacja prac podwykonawców, oraz sił własnych, udział w procesach koordynacyjnych prac projektowych i prefabrykacji budynków modułowych w...
  • Inżynier / Kierownik Robót - branża elektryczna

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid) / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 godz.
    Zakres obowiązków czynny udział w procesie przygotowania oraz realizacji budowy: wykonywanie zestawień materiałowych i kosztorysów, nadzorowanie pracowników, koordynacja branżowa, tworzenie dokumentacji warsztatowej, wykonywanie dokumentacji powykonawczej, zamawianie materiałów produkcyjnych.
  • Asystent / Asystentka ds. Wsparcia Dyrektora Technicznego

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna   dziś wygasa
    asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 godz.
    Opis stanowiska: Wsparcie Dyrektora Technicznego w codziennej pracy (organizacja podróży służbowych, zarządzanie kalendarzem, przygotowywanie prezentacji i innych dokumentów); Monitorowanie rynku i wyszukiwanie ogłoszeń o postępowaniach przetargowych; Bieżące i efektywne monitorowanie...
  • Asystentka / Asystent Dyrektora

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior) / asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 godz.
    Lubisz się uczyć i rozwijać? Chcesz poznać jeden z działów innowacyjnej firmy? A może chcesz uczestniczyć w tworzeniu projektów specjalistycznych i bliżej poznać tajniki prawa zamówień publicznych? Albo czujesz się dobrze w zadaniach, gdzie jasno wiadomo czego od Ciebie się wymaga?...
  • Architekt / Asystent Architekta

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły    praca stacjonarna
    specjalista senior / mid / junior / asystent / ekspert  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 godz.
    Zakres obowiązków: Tworzenie projektów i modelowanie budynków w technologii BIM; Koordynacja międzybranżowa; Tworzenie dokumentacji projektowej: budowlanej, przetargowej i wykonawczej w zgodności z normami i przepisami budowlanymi w oparciu o harmonogram i budżet; Weryfikacja i optymalizacja...

Najnowsze artykuły

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynierowie wiertniczy potrzebni są na platformach wiertniczych, w kopalniach, pracowniach geotermalnych, laboratoriach badawczych czy chociażby w budownictwie. W parze z szerokimi perspektywami pracy idą bardzo wysokie zarobki. Jednocześnie praca w tym zawodzie jest odpowiedzialna i wymagająca. Chciesz podjąć takie wyzwanie? Wyjaśniamy, jak wejść na tę ścieżkę zawodową.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Cechy i nawyki ludzi sukcesu – jak osiągnąć zadowolenie w pracy?

Cechy i nawyki ludzi sukcesu – jak osiągnąć zadowolenie w pracy?

Zwyciezcy i przegrani mają te same cele, więc dlaczego ci pierwsi spełniają marzenia, a ci drudzy pozostają w tyle? Odpowiedzią mogą być właściwe nawyki oraz... nastawienie. – Pewne cechy osobowości odgrywają kluczową rolę w osiąganiu satysfakcji zawodowej – tłumaczy trener biznesu Wiktor Tokarski. Jakie nawyki pomagają w spełnieniu zawodowym? Jak się zachowywać, by budować swój sukces?

Background screening w rekrutacji – na czym to polega

Background screening w rekrutacji – na czym to polega

Kandydaci kłamią w czasie rekrutacji – oczywiście nie wszyscy, ale wielu uważa, że koloryzowanie i zatajenie pewnych spraw pozwoli im zdobyć stanowisko, a potem „jakoś to będzie”. Przyjęcie niewłaściwej osoby to dla pracodawcy ogromny problem, dlatego wiele firm decyduje się na background check. Specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz wyjaśnia, jak legalnie zweryfikować prawdomówność kandydata.