Referent
Miejsce pracy: Węgrów
Ogłoszenie o naborze Nr 7503
Warunki pracy
Praca w siedzibie urzędu. Stanowisko pracy jest zlokalizowane na parterze budynku od ulicy Strażackiej, budynek nie jest przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku występują bariery architektoniczne, brak podjazdu, windy i toalety dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych.Stanowisko pracy wyposażone jest w komputer i inne urządzenia biurowe. Stanowisko pracy spełnia wymogi zatrudnienia pracownika administracyjno-biurowego. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie.Zakres zadań
- wprowadzanie do systemu informatycznego danych szczegółowych zawartych w napływających do Urzędu dokumentach, w tym deklaracjach podatkowych oraz sporządzanie stosownych rejestrów w celu zgromadzenia informacji o podatnikach;
- obsługa bieżąca podatników i innych podmiotów polegająca w szczególności na wspieraniu w prawidłowym wypełnieniu przez nich obowiązków podatkowych, przyjmowaniu, weryfikacji i dystrybucji dokumentów, w tym deklaracji podatkowych w celu zapewnienia prawidłowości rozliczeń podatkowych;
- prowadzenie czynności w celu wyegzekwowania brakujących deklaracji w przypadku niewywiązywania się podatników z obowiązku składania deklaracji podatkowych oraz podejmowanie działań zmierzających do wykreślenia podmiotów z rejestru podatników VAT w przypadku niewywiązywania się z ww. obowiązku;
- prowadzenie czynności sprawdzających i wyjaśniających dotyczących prawidłowości deklaracji podatkowych w celu sprawdzenia ich poprawności;
- prowadzenie czynności sprawdzających i wyjaśniających w celu weryfikacji prawidłowości dokonanych rozliczeń;
- przeprowadzanie czynności sprawdzających w zakresie wypełniania obowiązków podatkowych w celu zapewnienia prawidłowości rozliczeń z budżetem państwa w zakresie podatków pośrednich;
- sporządzanie informacji o naruszeniu przepisów prawa podatkowego w celu zdyscyplinowania podatników do terminowego wywiązywania się z obowiązków podatkowych;
- Sporządzanie informacji i sprawozdań z zakresu funkcjonowania stanowiska w celu dostarczenia informacji dla potrzeb Kierownictwa Urzędu i innych instytucji oraz prowadzenie wymaganych na stanowisku ewidencji i rejestrów w celu monitorowania załatwianych spraw.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie- Komunikatywność, umiejętność analitycznego myślenia
- Dobra znajomość obsługi komputera (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny)
- Podstawowa znajomość przepisów prawa podatkowego, procesowego i materialnego oraz podstaw ustawy o służbie cywilnej
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe