Specjalista ds. wyceny ryzyka i kapitału
Miejsce pracy: Warszawa
Nr Ref.: 5-DKR-WRK-0514
Zadania:
- uczestniczenie w tworzeniu strategii i polityk Banku w zakresie zarządzania kapitałem
ekonomicznym oraz ryzykiem kredytowym zarówno detalicznym jak i korporacyjnym - uczestniczenie z ramienia Pionu Ryzyka w procesie planowania strategicznego oraz operacyjnego dla całej Grupy
- nadzór nad metodyką Banku w zakresie liczenia rezerw na ryzyko kredytowe
- współpraca przy budowie modeli parametrów ryzyka w metodzie AIRB
- przygotowywanie niestandardowych opracowań i analiz dotyczących ryzyka kredytowego oraz kapitału ekonomicznego, w tym na potrzeby większościowego udziałowca oraz instytucji nadzorczych
- koordynowanie procesu sporządzania raportów wewnętrznych i zewnętrznych w zakresie rezerw, w tym okresowych raportów dla Zarządu Banku, Komitetów Ryzyka, KNF i ECB
- opracowywanie, nadzorowanie oraz przeliczanie modeli testów warunków skrajnych nie tylko w pionie Ryzyka, ale również na styku z Finansami oraz innymi spółkami Grupy
- przygotowywanie oraz opiniowanie wniosków na Zarząd Banku, Komitet Ryzyka Detalicznego oraz Komitet Ryzyka Korporacyjnego
- budowanie nowych rozwiązań IT
- koordynowanie zadań w zakresie prac dostosowawczych do nowych wymogów prawa i wytycznych organów nadzoru oraz monitorowanie otoczenia regulacyjnego w zakresie ryzyka kredytowego czy kapitału ekonomicznego
Oczekiwania:
- wykształcenie wyższe (preferowane kierunki: finanse, ekonomia, bankowość, nauki ścisłe)
- ugruntowana wiedza w obszarze kapitału ekonomicznego lub liczenia rezerw na ryzyka kredytowego lub przeprowadzania stress testów
- znajomość podstawowych regulacji w tym zakresie
- umiejętność tworzenia złożonych raportów, przygotowywania analiz i prezentacji
- wysokie zdolności analityczne, kreatywność i zaangażowanie w powierzone zadania
- umiejętność rozwiązywania pojawiających się problemów i samodzielnego podejmowania decyzji
- dobra organizacja swojej pracy, otwartość na nowe zadania, w tym na pracę wielozadaniową pod presją czasu
- wysoko rozwinięte zdolności komunikacji (w tym doskonała umiejętność prezentowania danych), a także umiejętność efektywnej pracy w zespole
- bardzo dobrze znajomość pakietu MS Office (w szczególności Excel, Power Point)
- dodatkowymi atutami będą umiejętność posługiwania się pakietami statystycznymi, językami modelowania lub programowania (SAS), językami modelowania lub programowania (VBA) oraz znajomość systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie ALM
Oferujemy:
- zatrudnienie w ramach umowy o pracę w renomowanej instytucji finansowej
- możliwość pracy w organizacji o wysokich standardach korporacyjnych
- atrakcyjny pakiet benefitów płacowych oraz pozapłacowych (m.in.: Karta MultiSport, prywatna opieka medyczna, szeroko rozwinięty Fundusz Świadczeń Socjalnych)