- Ogłoszenie nr: 169704
- Data ukazania się ogłoszenia: 20 maja 2015 r.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
- Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw ds. naboru i badania kompetencji
- w Biurze Spraw Osobowych
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 2
Adres urzędu
- Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Przeprowadzanie i odpowiadanie za cały proces naboru, w tym również konkurs w ramach aplikacji dyplomatyczno-konsularnej w celu zapewnienia obsady stanowisk w MSZ i placówkach zagranicznych.
- Tworzenie, modyfikowanie i wdrażanie metod oraz narzędzi do badania kompetencji na wolne stanowiska pracy. Przeprowadzanie badania kompetencji w celu wyboru najlepszego kandydata.
- Przeprowadzanie badań psychologicznych w celu diagnozy kompetencji.
- Permanentne kontaktowanie się z klientami zewnętrznymi – kandydatami do pracy w Ministerstwie w celu udzielania informacji na temat przebiegu procesu rekrutacji i selekcji – kontakt osobisty, telefoniczny, pisemny. Udzielanie odpowiedzi na odwołania w celu zapewnienia jawności procesu naboru.
- Sporządzanie sprawozdań, analiz, ocen i notatek w zakresie swojego stanowiska w celu dostarczenia aktualnej i zbiorczej informacji.
- Koordynacja obsady rotacyjnej stanowisk w resorcie spraw zagranicznych w skali roku kalendarzowego oraz prowadzenie monitoringu stanu realizacji, a także aktywne poszukiwanie kandydatów na wolne stanowiska pracy.
- Przygotowywanie i aktualizowanie informacji zawartych na stronie internetowej Ministerstwa oraz stronie intranetowej w zakresie działalności wydziału w celu dostarczenia aktualnej informacji.
- Przygotowywanie projektów aktów prawnych z zakresu kompetencji stanowiska w celu usprawnienia lub zmiany obowiązujących procedur naboru.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
1. Zagrożenie korupcją.
2. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych.
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku psychologia.
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi w zakresie przeprowadzania badań psychologicznych i diagnozy kompetencji.
- pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
- Przeszkolenie w zakresie stosowania narzędzi do badania kompetencji.
- Uprawnienia do przeprowadzania testów badających kompetencje, uprawnienia do przeprowadzania badań psychologicznych.
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, protokołu dyplomatycznego oraz ustawy o służbie zagranicznej i aktów wykonawczych, ustawy o służbie cywilnej i aktów wykonawczych, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o dostępie do informacji publicznej.
- Wiedza specjalistyczna w zakresie przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych, badań psychologicznych i oceny zintegrowanej (AC i DC), z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w szczególności w obszarze rekrutacji i selekcji.
- Samodzielność i inicjatywa, kreatywność.
- Umiejętności: negocjowanie, jasne, precyzyjne i zwięzłe przekazywanie informacji, planowanie, koordynowanie, praca w zespole.
- Wykształcenie wyższe o profilu administracja, prawo, psychologia, socjologia lub zarządzanie.
- Przeszkolenie w zakresie: ochrony danych osobowych, postępowania administracyjnego, przeprowadzania oceny zintegrowanej (AC i DC).
- Znajomość języka obcego innego niż angielski na poziomie B2.
- Znajomość kodeksu pracy, kodeksu postępowania administracyjnego, umiejętność pisania i redagowania tekstów, umiejętność przeprowadzania analiz profilu osobowego.
- 1,5 roku doświadczenia w placówce zagranicznej lub obszarze rekrutacji i selekcji.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów