- Ogłoszenie nr: 173454
- Data ukazania się ogłoszenia: 28 września 2015 r.
Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w Kętrzynie
- Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- w Sekcji Księgowości i Rozliczeń Pionu Głównego Księgowego
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w Kętrzynie im. gen. bryg. Stefana Pasławskiego
ul. gen. Władysława Sikorskiego 78
11-400 Kętrzyn
Miejsce wykonywania pracy:
- Kętrzyn
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- samodzielne i bieżące prowadzenie ewidencji środków trwałych w bazie programu komputerowego FT_ST dla wszystkich grup GUS łącznie dla grupy jawnej i niejawnej. Dokonywanie analizy dostarczonych dokumentów, sprawdzanie ich kompletności, prawidłowości celem przedstawienia ich przełożonemu a następnie do podpisu Komendantowi oddziału bądź innej uprawnionej osobie,
- wspomaganie pracowników służb merytorycznych odpowiedzialnych za prowadzenie w komórkach merytorycznych środków trwałych w programie GMAT. Efektem końcowym pracy pracownika jest przekazanie komórce finansowej rzetelnej informacji na temat środków trwałych celem ujęcia w księgach rachunkowych,
- prowadzenie rejestru szkód wyrządzonych przez osoby prawne lub fizyczne w mieniu W-MOSG, rejestrowanie wystawianych przez służby merytoryczne protokołów szkód, sprawdzanie zgodności i poprawności klasyfikacji budżetowej celem dostarczenia aktualnej informacji o stanie faktycznym uszkodzonego mienia i monitorowanie przebiegu końcowego efektu prac związanych z postępowaniami szkodowymi,
- prowadzenie gospodarki mandatowej w zakresie przyjmowania i rozliczania otrzymywanych zestawień mandatów karnych kredytowanych i gotówkowych celem wystawienia zlecenia przyjęcia wpłaty gotówkowej do kasy lub sporządzanie polecenia księgowania na przelew do Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, a następnie sporządzanie sprawozdawczości w tym zakresie,
- uzgadnianie na bieżąco kont analitycznych celem zapewnienia kompletności i aktualności bazy środków trwałych,
- archiwizowanie dokumentacji księgowej i innej celem przekazania jej do Archiwum Zakładowego Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Stanowisko biurowe, samodzielne. Praca z komputerem max. 8 godz. dziennie, wymagająca dużej wiedzy merytorycznej i praktycznej, zaangażowania, dyspozycyjności, terminowości w wykonywaniu powierzonych czynności. Ważna jest komunikacja werbalna i pisemna polegająca na formułowaniu wypowiedzi w sposób gwarantujący ich zrozumienie oraz umiejętność argumentacji i przekonywania. Praca polega na znajomości i umiejętności wykorzystywania obowiązujących przepisów prawa, głównie dotyczących rachunkowości i finansów publicznych w zakresie: prowadzenia w specjalistycznym programie księgowym zdarzeń gospodarczych, dotyczących środków trwałych, prowadzenia rejestru szkód wyrządzonych przez osoby prawne lub fizyczne w mieniu Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej, rejestrowanie wystawionych przez komórki merytoryczne protokołów szkód, prowadzenia gospodarki mandatowej w zakresie przyjmowania i rozliczania otrzymywanych zestawień mandatów karnych kredytowych i gotówkowych, uzgadniania ewidencji księgowej wszystkich zdarzeń gospodarczych dotyczących środków trwałych w systemie finansowo-księgowym FT-FK z bazą środków trwałych.
Stanowisko pracy stałej zlokalizowane na II piętrze budynku wielokondygnacyjnego kompleksu koszarowego W-MOSG. Dojścia i dojazdy utwardzone, budynek nie przystosowany dla osób ze stopniem niepełnosprawności (brak wind oraz pomieszczeń higieniczno-sanitarnych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych). Na stanowisku pracy nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe ekonomiczne
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w księgowości
- pozostałe wymagania niezbędne:
- biegła znajomość zasad rachunkowości budżetowej,
- biegła znajomość tematyki z zakresu finansów publicznych,
- komunikatywność,
- umiejętność pracy w zespole.
- udokumentowany staż pracy w księgowości w jednostce budżetowej lub sektorze finansów publicznych,
- dyspozycyjność,
- znajomość pracy pakietu Microsoft Office, Open Office.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów