Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Mazowieckie Warszawa Specjalista ds. Administracyjnych Warszawa
Specjalista w Wydziale ds. Zezwoleń na Nabywanie Nieruchomości, Akcji i Udziałów oraz Rejestrów Departamentu Zezwoleń i Koncesji

Specjalista w Wydziale ds. Zezwoleń na Nabywanie Nieruchomości, Akcji i Udziałów oraz Rejestrów Departamentu Zezwoleń i Koncesji

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
3436 dni temu

  • Ogłoszenie nr: 164722
  • Data ukazania się ogłoszenia: 22 listopada 2014 r.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w Warszawie

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatów na stanowisko:
  • specjalista
  • do spraw postępowań administracyjnych oraz badania legalności transakcji w przedmiocie nabywania nieruchomości, akcji i udziałów przez cudzoziemców
  • w Wydziale ds. Zezwoleń na Nabywanie Nieruchomości, Akcji i Udziałów oraz Rejestrów Departamentu Zezwoleń i Koncesji

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

  • ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Ministerstwo Spraw Wewnętrznych
    ul. S. Batorego 5
    02-591 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie postępowań wyjaśniających z zakresu badania legalności - zgodności nabycia nieruchomości, akcji i udziałów przez cudzoziemców z obowiązującymi przepisami prawa w oparciu o analizę dokumentów dotyczących nabycia nieruchomości, akcji i udziałów przez cudzoziemców,
  • prowadzenie typowych postępowań administracyjnych w sprawach o udzielenie zezwolenia na nabycie nieruchomości, akcji i udziałów przez cudzoziemców, w tym przygotowywanie pism i wystąpień do innych organów administracji publicznej, sądów, stron postępowań,
  • analiza złożonych w toku postępowania o udzielenie zezwolenia na nabycie nieruchomości, akcji i udziałów przez cudzoziemców dokumentów pod względem wymogów formalno-prawnych, zgodności z obowiązującymi przepisami oraz wyciągania właściwych wniosków z zawartych w nich informacji,
  • przygotowywanie odpowiedzi na typowe, powtarzające się zapytania dotyczące interpretacji i stosowania przepisów prawnych dotyczących nabywania nieruchomości, akcji i udziałów,
  • przygotowywanie projektów pozwów o ustalenie nieważności nabycia nieruchomości, akcji i udziałów przez cudzoziemców, przygotowywanie odpowiedzi na odwołania i zażalenia skierowane do organu w toku prowadzonych postępowań administracyjnych oraz odpowiedzi na skargi składane przed sądami administracyjnymi w sprawach rozstrzygnięć,
  • udzielanie odpowiedzi na ustne zapytania stron postępowania i innych osób zainteresowanych otrzymaniem informacji dotyczących zasad nabywania nieruchomości, akcji i udziałów przez cudzoziemców, w tym udzielanie informacji również w języku obcym,
  • dokonywanie wpisów do rejestrów prowadzonych przez Ministra Spraw Wewnętrznych transakcji dotyczących nabycia nieruchomości, akcji i udziałów przez cudzoziemców po analizie i ustaleniu prawidłowości tego nabycia,
  • współudział w przygotowywaniu corocznego sprawozdania o realizacji ustawy o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców przedstawianego Sejmowi RP.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Praca przy komputerze.
    Permanentna obsługa klienta zewnętrznego, udzielanie telefonicznych informacji (również w języku obcym) dotyczących prowadzonych postępowań oraz regulacji prawnych w obszarze nabywania nieruchomości, akcji i udziałów przez cudzoziemców.
    Zagrożenie korupcją.
  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Budynek przy ul. Batorego:
    Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych. Dostęp do budynku, szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się, jak również łazienka na parterze dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e
  • wykształcenie: wyższe prawo lub administracja
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość i umiejętność interpretacji i zastosowania przepisów prawa materialnego (prawo cywilne, prawo spółek, prawo rodzinne, prawo gospodarcze, ustawy dotyczące zagadnień nabywania nieruchomości przez cudzoziemców, status cudzoziemców w RP) oraz procesowego (Kodeks Postępowania Administracyjnego),
    • wiedza dotycząca podziału kompetencji pomiędzy poszczególne organy administracji publicznej,
    • znajomość struktur funkcjonowania Unii Europejskiej,
    • umiejętność obsługi elektronicznych systemów wyszukiwania aktów prawnych,
    • znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym,
    • umiejętność profesjonalnej obsługi klienta,
    • umiejętność formułowania wypowiedzi na piśmie, w tym opracowywanie stanowisk MSW, sporządzania projektów pozwów, odpowiedzi na skargi, sprawozdań,
    • umiejętność syntezy danych, podejmowania decyzji,
    • umiejętność argumentowania, pracy w zespole i dzielenia się wiedzą,
    • umiejętność identyfikacji z organizacją i realizowanymi zadaniami oraz dążenie do stałego doskonalenia zawodowego.
wymagania dodatkowe
  • doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia postępowań administracyjnych,
  • doświadczenie zawodowe w zakresie obrotu nieruchomościami, akcjami i udziałami,
  • posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych,
  • znajomość języka obcego w zakresie specjalistycznym (terminologia prawnicza).

Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

 

Podobne oferty