- Ogłoszenie nr: 181213
- Data ukazania się ogłoszenia: 20 maja 2016 r.
Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- w Wydziale Kontroli w Biurze Kontroli i Audytu Wewnętrznego
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 3
Adres urzędu
- Ministerstwo Sprawiedliwości
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- przeprowadzanie planowych i doraźnych kontroli w jednostkach podległych Ministrowi Sprawiedliwości lub przez niego nadzorowanych oraz w Ministerstwie Sprawiedliwości, a także przygotowywanie wymaganej dokumentacji z zadania kontrolnego,
- przeprowadzanie planowych i doraźnych kontroli w podmiotach, którym udzielono dotacji celowych z Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej, w zakresie wykorzystania przyznanych środków, a także przygotowywanie wymaganej dokumentacji z zadania kontrolnego,
- dokonywanie analiz prawidłowości i terminowości wykonania zaleceń pokontrolnych,
- gromadzenie akt kontroli, opracowywanie informacji, statystyk, analiz, dotyczących w szczególności wyników kontroli,
- prowadzenie zbioru informacji o kontrolach oraz przygotowanie projektów informacji o stanie realizacji zadań kontrolnych,
- przygotowanie do udostępniania informacji publicznej, w szczególności przygotowywanie do umieszczenia w BIP MS ostatecznych dokumentów z kontroli,
- przygotowywanie projektów pism informujących właściwe komórki organizacyjne Ministerstwa oraz kierowników właściwych jednostek o wynikach kontroli przeprowadzonych przez pracowników Wydziału w jednostkach podległych Ministrowi Sprawiedliwości lub przez niego nadzorowanych oraz w Ministerstwie Sprawiedliwości.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- praca z komputerem powyżej 4 godzin dziennie,
- częste krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe (przejazdy transportem publicznym) poza stałe miejsce zamieszkania i zatrudnienia,
- wykonywanie obowiązków służbowych wiąże się z częstym działaniem pod presją czasu w warunkach napięcia nerwowego,
- wykonywanie zadań na stanowisku pracy związane z zagrożeniem korupcyjnym,
- brak jednolitości w zakresie zasad i trybu przeprowadzania kontroli.
- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze lub ekonomiczne albo inne wyższe magisterskie plus podyplomowe kierunkowe (ekonomia lub audyt i kontrola).
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w pracy w jednostce sektora finansów publicznych w zakresie kontroli, finansów, księgowości lub zamówień publicznych.
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość aktów prawnych z obszaru finansów publicznych, rachunkowości (w zakresie jednostek sektora finansów publicznych), zamówień publicznych, sądownictwa powszechnego, kontroli w administracji rządowej, służby cywilnej, ochrony danych osobowych,
- znajomość zasad gospodarowania Funduszem Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej,
- znajomość zasad organizacji i funkcjonowania Ministerstwa Sprawiedliwości oraz jednostek podległych Ministrowi Sprawiedliwości lub przez niego nadzorowanych,
- znajomość metod i technik pracy kontrolnej oraz praktyczna umiejętność przeprowadzania kontroli,
- umiejętność opracowywania analiz, opinii i raportów w formie pisemnej, jak i ustnej,
- znajomość obsługi komputera (Excel),
- zorientowanie na osiąganie celów,
- doskonalenie zawodowe,
- identyfikacja z misją urzędu,
- pozytywne podejście do klienta,
- otwartość na zmiany,
- podejmowanie decyzji i odpowiedzialność,
- asertywność,
- myślenie analityczne.
- 2 lata doświadczenia zawodowego w pracy w kontroli rozliczania dotacji pochodzących z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
- certyfikat księgowego,
- uprawnienia biegłego rewidenta,
- uprawnienia inspektora nadzoru budowalnego.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów