- Ogłoszenie nr: 181229
- Data ukazania się ogłoszenia: 21 maja 2016 r.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw prawno-legislacyjnych
- w Wydziale Prawno-Legislacyjnym i Układów Zbiorowych Pracy w Departamencie Dialogu i Partnerstwa Społecznego
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- udział w opracowywaniu projektów odpowiedzi i wyjaśnień na pisma i listy obywateli, instytucji i podmiotów prywatnych z zakresu zbiorowego prawa pracy, w tym układów zbiorowych pracy,
- udział w opracowywaniu, opiniowaniu i konsultowaniu założeń oraz projektów aktów prawnych z obszaru zbiorowego prawa pracy, w tym układów zbiorowych pracy i wykonywaniu zawodu psychologa,
- udział w opracowywaniu projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie i senatorskie oraz na wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich i innych instytucji publicznych,
- analizowanie zbiorowego prawa pracy, regulacji związanych z wykonywaniem zawodu psychologa oraz zasad dialogu społecznego pod kątem ich zgodności z aktami i standardami Międzynarodowej Organizacji Pracy, Rady Europy oraz prawem Unii Europejskiej,
- współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa i innymi resortami w zakresie zbiorowego prawa pracy.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz. Zagrożenie korupcją.
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się trzy windy i jedna platforma transportowa, które umożliwiają wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe prawnicze
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej lub w prowadzeniu obsługi prawnej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1),
- znajomość ustawy o związkach zawodowych,
- znajomość ustawy o organizacjach pracodawców,
- znajomość ustawy o rozwiązywaniu sporów zbiorowych,
- znajomość Kodeksu pracy, w szczególności Działu XI,
- znajomość ustawy o Radzie Dialogu Społecznego i innych instytucjach dialogu społecznego,
- znajomość ustawy o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji,
- znajomość ustawy o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów,
- znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- wiedza z zakresu legislacji i znajomość technik legislacyjnych,
- umiejętność stosowania prawa w praktyce oraz umiejętność analizy i syntezy informacji,
- komunikatywność,
- umiejętność obsługi komputera: pakiet MS Office.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów