- Ogłoszenie nr: 173946
- Data ukazania się ogłoszenia: 07 października 2015 r.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw realizacji świadczeń oraz żłobków
- w Wydziale Świadczeń Rodzinnych oraz Żłobków w Departamencie Polityki Rodzinnej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
- ul. Nowogrodzka 11, 00-513 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- udzielanie odpowiedzi na zapytania klientów zewnętrznych dotyczących spraw z zakresu właściwości Wydziału,
- uczestniczenie w dyżurach telefonicznych pracowników w zakresie właściwości Wydziału,
- współpraca z Wydziałem Analiz i Sprawozdawczości i Departamentem Informatyki w sprawach systemów teleinformatycznych stosowanych do realizacji zadań należących do właściwości Wydziału,
- współpraca z Departamentem Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w sprawach przyznawania świadczeń rodzinnych z zastosowaniem przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
- współpraca z innymi departamentami Ministerstwa i innymi instytucjami w zakresie systemu zabezpieczenia społecznego.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa).
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 11 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie prawo lub administracja
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych,
- znajomość ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
- znajomość ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat trzech,
- znajomość ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów,
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość kodeksu rodzinnego i opiekuńczego w zakresie władzy rodzicielskiej i obowiązku alimentacyjnego,
- znajomość przepisów UE dotyczących koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych,
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- umiejętność redagowania tekstów i stosowania przepisów prawa,
- komunikatywność,
- umiejętność obsługi komputera: MS Office.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów