- Ogłoszenie nr: 164512
- Data ukazania się ogłoszenia: 14 listopada 2014 r.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw migracji zarobkowych
- w Wydziale Zatrudnienia Cudzoziemców w Departamencie Rynku Pracy
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
- ul. Nowogrodzka 11, 00-513 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- analizowanie i weryfikowanie dokumentów i na tej podstawie przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych Ministra Pracy jako organu w II instancji,
- uczestniczenie w pracach Wydziału związanych z opracowaniem projektów regulacji krajowych w zakresie zatrudniania cudzoziemców,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi podmiotów zamierzających powierzyć lub powierzających cudzoziemcom wykonywanie pracy, kierowane do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego dotyczące zatrudniania cudzoziemców w Polsce,
- przygotowywanie odpowiedzi na zapytania klientów zewnętrznych dotyczących zatrudnienia cudzoziemców w Polsce,
- udział w pracach związanych z dostosowaniem prawa polskiego do prawa wspólnotowego w zakresie prawnych regulacji dotyczących migracji zarobkowych,
- udział w przeglądzie polskiego prawa i praktyk administracyjnych w zakresie migracji zarobkowych.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. osoby prawne, których dotyczą wydawane decyzje). Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 11 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej lub w prowadzeniu postępowań administracyjnych
- pozostałe wymagania niezbędne:
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2),
- znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz rozporządzeń wykonawczych do ww. ustawy dotyczących zatrudniania cudzoziemców,
- znajomość ustawy o cudzoziemcach,
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość ustawy o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium RP,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- umiejętność analizy i syntezy informacji,
- umiejętność komunikacji,
- umiejętność obsługi komputera: MS OFFICE.
- znajomość prawa unijnego z zakresu swobodnego przepływu pracowników i imigracji obywateli państw trzecich,
- znajomość kodeksu spółek handlowych,
- znajomość zasad techniki legislacyjnej.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów