Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 8435
Warunki pracy
Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynku „A” i „B” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach „A”, „B” i „C” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
• winda w budynku „A”, „B” i „C” dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
• brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna
z sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
• praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
Zakres zadań
- Przygotowywanie materiałów do projektu ustawy budżetowej, w zakresie wydatków budżetu państwa oraz zatrudnienia i wynagrodzeń, dla części 18 – Budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, w tym: opracowywanie propozycji podziału wstępnych kwot wydatków, przyznanych przez Ministra Finansów, na poszczególnych dysponentów, w tym dla Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego oraz Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii, weryfikowanie zgłoszeń dysponentów do projektu budżetu w zakresie wydatków bieżących oraz analiza i kontrola formalno-rachunkowa formularzy planistycznych, opracowywanie, dla Ministerstwa Finansów, zbiorczych materiałów do projektu ustawy budżetowej w zakresie wydatków budżetowych oraz zatrudnienia i wynagrodzeń (również w wersji elektronicznej), wraz z uzasadnieniem, sporządzanie, dla właściwych ministrów kierujących działami administracji rządowej, materiałów do projektu budżetu, w tym dla Szefa Służby Cywilnej w zakresie zatrudnienia i wynagrodzeń korpusu służby cywilnej, opracowywanie informacji, m.in. dla komisji sejmowych i senackich, Najwyższej Izby Kontroli, Ministerstwa Finansów oraz członków kierownictwa Ministerstwa, w sprawie projektu budżetu w zakresie wydatków budżetowych
- Opracowywanie planu finansowego dla części 18 – Budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, w zakresie wydatków budżetu państwa, w tym: przygotowywanie, dla dysponentów niższego stopnia oraz innych uprawnionych podmiotów, informacji o kwotach dochodów i wydatków budżetowych, w tym wynagrodzeń, wynikających z projektu ustawy budżetowej oraz z ustawy budżetowej na dany rok, weryfikacja projektów planów finansowych oraz planów finansowych jednostek budżetowych – we współpracy z pozostałymi komórkami wewnętrznymi Departamentu, sporządzanie projektu planu finansowego oraz planu finansowego na dany rok budżetowy, w zakresie wydatków budżetowych, w układzie części budżetowej, prowadzenie spraw z zakresu planu zatrudnienia i wynagrodzeń dla jednostek budżetowych, prowadzenie ewidencji zmian dokonywanych w ciągu roku budżetowego oraz comiesięczne sporządzanie aktualizacji planu wydatków budżetowych
- Realizacja wydatków z budżetu państwa w ramach części 18 – Budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, w tym: prowadzenie spraw związanych z uruchamianiem środków z rezerw celowych budżetu państwa na wydatki bieżące (z wyłączeniem środków na projekty UE), w tym weryfikacja wniosków oraz przygotowywanie wystąpień do Ministra Finansów, przygotowywanie projektów decyzji dysponenta części budżetowej, w sprawie zmian lub blokowania wydatków budżetowych, w zakresie środków bieżących (z wyłączeniem projektów UE), przygotowywanie – na podstawie decyzji Ministra Finansów oraz dysponenta części - zawiadomień o zmianach w planach finansowych poszczególnych dysponentów, prowadzenie kontroli pod względem formalno-rachunkowym oraz monitorowanie wprowadzanych – na podstawie udzielonych przez Ministra upoważnień – przeniesień wydatków budżetowych przez kierowników jednostek budżetowych, weryfikacja wniosków o dokonanie zmian w planie finansowym, w tym analiza sprawozdań z wykonania wydatków budżetowych, uzgodnienia z komórkami merytorycznymi
- Obsługa Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR w wyżej wymienionym zakresie, we współpracy z Ministerstwem Finansów i dysponentami niższego stopnia
- Aktualizacja planu dla części 18 – Budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, m.in. poprzez comiesięczne uzgadnianie planu wydatków budżetowych oraz kwartalne planu zatrudnienia i wynagrodzeń
- Obsługa procesu legislacyjnego, poprzez opiniowanie projektów aktów normatywnych i aktów wewnętrznych, przekazywanych do uzgodnień wewnątrz resortowych w zakresie „budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa”
- Udział w sporządzaniu rocznej analizy z przebiegu realizacji wydatków budżetowych w zakresie części 18 – Budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo
- Obsługa kontroli NIK w zakresie części 18 – Budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, a także archiwizacja dokumentacji prowadzonej w Wydziale
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe