Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 8511
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe. Zagrożenie korupcją. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 11 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Zakres zadań
- przeprowadzanie kontroli w wojewódzkich i powiatowych zespołach do spraw orzekania o niepełnosprawności,
- prowadzenie szkoleń, w tym przygotowywanie materiałów pomocniczych, programów i materiałów szkoleniowych dla członków zespołów do spraw orzekania o niepełnosprawności dotyczących procedur i standardów postępowania w sprawach orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności,
- przygotowywanie projektów decyzji i postanowień Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawach dotyczących orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności, w tym w zakresie dostępu do informacji publicznej, odpowiadanie za zgodne z przepisami prawa prowadzenie postępowań m.in. w zakresie stwierdzania nieważności orzeczeń lub wznawiania postępowań orzeczniczych,
- udzielanie odpowiedzi na skargi, wnioski i pisma obywateli oraz zapytania podmiotów państwowych i osób prywatnych, interpelacje poselskie, wystąpienia i zapytania senatorów, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, urzędów centralnych, Rady Ministrów, Komitetu Rady Ministrów, Rzecznika Praw Obywatelskich i Rzecznika Praw Dziecka,
- udzielanie wyjaśnień powiatowym i wojewódzkim zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności oraz innym organom administracji rządowej i samorządowej,
- reprezentowanie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przed Naczelnym i Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w sprawach z zakresu orzecznictwa o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności,
- współuczestniczenie w przygotowaniu i opiniowaniu projektów aktów normatywnych i innych dokumentów dotyczących orzecznictwa i problematyki osób niepełnosprawnych oraz sygnalizowanie potrzeby podjęcia inicjatywy legislacyjnej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze- Znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i aktów wykonawczych do ustawy
- Znajomość rozporządzenia w sprawie trybu i sposobu przeprowadzania kontroli przez organy upoważnione do kontroli na podstawie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
- Znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
- Znajomość ustawy Kodeks postępowania cywilnego
- Znajomość ustawy Kodeks cywilny
- Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych
- Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
- Znajomość procedury administracyjnej i sądowo-administracyjnej
- Wiedza z zakresu polityki społecznej, świadczeń rodzinnych i ubezpieczeń społecznych
- Komunikatywność
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność obsługi komputera MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe