Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Specjalista

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
2547 dni temu
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 10401

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 11 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.

Zakres zadań

  • przygotowywanie informacji o charakterze analityczno-diagnostycznym i sprawozdawczym na temat sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce, a także efektywności stosowanych rozwiązań ustawowych oraz dobrych praktyk podejmowanych na rzecz osób niepełnosprawnych,
  • analiza danych finansowych, dokumentów planistycznych i sprawozdawczych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych pod kątem oceny funkcjonowania rozwiązań wynikających z ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
  • opracowywanie projektów informacji stanowiących wkład merytoryczny do okresowych sprawozdań rządowych z realizacji krajowych programów oraz postanowień międzynarodowych dokumentów podpisanych lub ratyfikowanych przez Polskę, w części dotyczącej problematyki osób niepełnosprawnych,
  • uczestniczenie w pracach związanych z przygotowywaniem założeń do rocznego planu rzeczowo-finansowego PFRON oraz opracowywaniem informacji sprawozdawczych w zakresie realizacji zadań związanych z merytoryczną działalnością PFRON,
  • uczestniczenie w pracach związanych z obsługą mechanizmu koordynacji wdrażania Konwencji Narodów Zjednoczonych o prawach osób niepełnosprawnych,
  • uczestniczenie w działaniach Biura związanych z promowaniem i upowszechnianiem na forum społecznym rozwiązań organizacyjno-prawnych adresowanych do osób niepełnosprawnych oraz dobrych praktyk w tym zakresie,
  • przygotowywanie wkładów merytorycznych do projektów strategicznych dokumentów krajowych oraz projektów raportów i dokumentów organizacji międzynarodowych w zakresie danych statystycznych i informacji odnoszących się do problematyki osób niepełnosprawnych,
  • przygotowywanie projektów odpowiedzi i wyjaśnień na interpelacje, wystąpienia i zapytania posłów, senatorów i Rzecznika Praw Obywatelskich.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
  • Bardzo dobra znajomość j. angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
  • Znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz aktów wykonawczych
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
  • Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość zagadnień ekonomicznych i z zakresu finansów publicznych
  • Wiedza z zakresu polityki społecznej, w tym rynku pracy i zabezpieczenia społecznego
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Znajomość badań statystycznych oraz metodologii prowadzenia badań ilościowych i jakościowych
  • Umiejętność obsługi komputera: MS Office, w tym bardzo dobra znajomość programu MS Excel
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

     

    Podobne oferty