Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 11124
Warunki pracy
- nietypowe godziny pracy (w tym dyżury - obsługa infolinii działającej w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta w godzinach 13.00-21.00)- stanowisko pracy zlokalizowane w pokoju biurowym
- podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie
- wyjazdy służbowe
Zakres zadań
- obsługa ogólnopolskiej bezpłatnej infolinii w celu udzielania informacji związanych z prawami pacjenta oraz systemem ochrony zdrowia
- rozpatrywanie skarg i wniosków kierowanych do Biura i obsługa petentów zgłaszających się osobiście w siedziebie Urzędu
- podejmowanie interwencji w przypadkach tego wymagających tj. w sytuacjach zagrożenia zdrowia lub życia, a po wyjaśnieniu i potwierdzeniu naruszenia prawa/praw pacjenta przekazanie sprawy do wszczęcia postępowania przez inne komórki organizacyjne Biura
- współpraca w Wydziałami Biura w celu realizowania zadań ustawowych
- współpraca z innymi instytucjami w celu przestrzegania praw pacjenta
- analiza skarg pacjentów w celu określenia zagrożeń i obszarów w systemie ochrony zdrowia wymagających naprawy
- prowadzenie edukacji w środowisku pacjentów o ich uprawnieniach wynikających z przepisów prawa oraz zasadach działania systemu zdrowotnego
- wykonywanie dodatkowych zadań zleconych przez przełożonych
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- Umiejętność analitycznego myślenia
- Umiejętność pracy w zespole
- Umiejętność działania w sytuacjach stresowych i pod presją czasu
- Znajomość ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta wraz z aktami wykonawczymi
- Znajomość ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
- Znajomość ustawy o działalności leczniczej
- Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa, w tym przepisów określających kompetencje organów administracji rządowej i samorządowej
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- znajomość prawa cywilnego i karnego w stopniu podstawowym
- Bardzo dobra organizacja pracy własnej, terminowość oraz odporność na stres
- Umiejętność czynnego słuchania i analizowania przekazywanych informacji
- Umiejętność argumentowania
- Otwarte podejście do klienta
- Przekazywanie informacji w sposób jasny, precyzycjny i zwięzły
- Asertywność
- Kreatywność
- Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe