Biuro Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 14105
Warunki pracy
- nietypowe godziny pracy (w tym dyżury - obsługa infolinii działającej w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta w godzinach 13.00-21.00.)- permanentna obsługa klientów zewnętrznych
- stanowisko pracy zlokalizowane w pokoju biurowym
- podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie
Zakres zadań
- zapewnienie obsługi prawnej Urzędu w celu właściwej realizacji ustawowych zadań
- prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach naruszenia praw pacjentów, w tym rozpatrywanie wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy od wydanych przez Rzecznika Praw Pacjenta rozstrzygnięć
- rozpatrywanie skarg i wniosków pacjentów, obsługa infolinii działającej w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta, a także przyjmowanie pacjentów zgłaszających się bezpośrednio do Biura
- sporządzanie projektów pism w przedmiocie: a) wskazania wnioskodawcom przysługujących środków prawnych, b) przekazania sprawy zgodnie z właściwością, c) niepodjęcia sprawy
- wykonywanie innych zadań związanych z działalnością Wydziału Prawnego zleconych przez bezpośredniego przełożonego, Dyrektora Wydziału Prawnego, Dyrektora Generalnego, Zastępcę Rzecznika lub Rzecznika
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego doświadczenia zawodowego związanego z orzecznictwem
- Bardzo dobra znajomość procedury administracyjnej
- Znajomość aktów prawnych: ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i aktów wykonawczych wydanych na podstawie art. 30 ww. ustawy
- Znajomość ustawy o działalności leczniczej
- Znajomość ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Znajomość Kodeksu cywilnego i Kodeksu postępowania cywilnego
- Znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa
- Umiejętność zrozumiałego tłumaczenia przepisów prawa w rozmowie bezpośredniej oraz za pośrednictwem infolinii
- Komuniktywność, umiejętność pracy w zespole oraz planowania i organizacji pracy
- Otwarty stosunek do klienta Urzędu
- Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe