Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 18237
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Żurawiej 22 jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Głównym problemem jest brak łazienek dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe ani niebezpieczne warunki pracy.
Zakres zadań
- opracowywanie projektów założeń projektów ustaw i projektów ustaw dotyczących promocji zatrudnienia i instytucji rynku pracy w zakresie gospodarowania środkami FP przeznaczonymi na finansowanie innych fakultatywnych zadań w województwie,
- prowadzenie spraw związanych z wydatkowaniem środków FP na nagrody i nagrody specjalne dla PUP, powiązane z efektywnością uzyskiwaną przez urzędy pracy,
- udział w opracowywaniu zasad ubiegania się o środki rezerwy FP na finansowanie zadań fakultatywnych, a także wyjaśnień, zaleceń i wytycznych w zakresie dotyczącym gospodarki finansowej FP oraz opiniowanie propozycji nowych rozwiązań z zakresu gospodarowania środkami FP pod kątem możliwości ich wdrożenia do obowiązującego systemu finansowania,
- prowadzenie prawno – organizacyjnej obsługi procesu przygotowywania i wydawania kwartalnika Rynek Pracy w zakresie opracowania treści umowy, nadzorowania jej poprawnej realizacji oraz rozliczenia,
- opracowywanie w zakresie właściwości Wydziału, projektów stanowisk i opinii do projektów aktów prawnych i projektów innych dokumentów rządowych, przedkładanych w ramach uzgodnień wewnętrznych i konsultacji międzyresortowych,
- udział w opracowywaniu założeń do planów finansowych i projektów planów finansowych FP oraz wniosków w sprawie zmiany planów finansowych w trakcie roku budżetowego,
- prowadzenie spraw związanych z wnioskowaniem w zakresie kontroli wydatkowania i gospodarowania środkami FP w WUP, PUP i innych organach i instytucjach przez MRPiPS, wojewodę i inne organy i instytucje kontrolne oraz zlecanego audytu operacyjnego w PUP,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania parlamentarzystów, naczelnych i centralnych organów administracji państwowej oraz innych podmiotów, a także udzielanie wyjaśnień i odpowiedzi na zapytania, skargi, wnioski i petycje obywateli.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w prowadzeniu obsługi prawnej lub w obszarze polityki rynku pracy
- Znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktów wykonawczych
- Znajomość „Zasad techniki prawodawczej”
- Znajomość Kodeksu pracy
- Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Umiejętność organizacji pracy własnej i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe