Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej w Przemyślu
Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Przemyśl
Ogłoszenie o naborze Nr 19512
Warunki pracy
- czas pracy zgodnie z ustawą o służbie cywilnej (praca w systemie jednozmianowym),- praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym,
- część czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej przy monitorze ekranowym (również powyżej 4 godzin dziennie),
- brak podległych pracowników.
Kontakty zewnętrzne: Zakład Ubezpieczeń Społecznych w celu uzyskania informacji, udzielenia wyjaśnień lub dokonania interpretacji przepisów.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: IV piętro w budynku wielokondygnacyjnym na terenie kompleksu koszarowego Komendy Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej w Przemyślu, ul. Mickiewicza 34, 37 - 700 Przemyśl. Budynek ten jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Realizacja zadań jest wspomagana specjalistycznym programem komputerowym "Płatnik", który stale jest modyfikowany, co wymaga od pracownika nie tylko umiejętności obsługi programu, ale niejednokrotnie pracochłonnego uzupełnienia baz danych. Na stanowisku występuje złożoność pracy.
Podstawowe wyposażenie stanowiska: zestaw komputerowy z oprogramowaniem, meble biurowe oraz inne elektryczne urządzenia biurowe (np. telefon, fax, kserokopiarka, niszczarka, skaner). Na zewnątrz budynku znajdują się miejsca parkingowe dla pracowników.
Cel istnienia stanowiska: zapewnienie prawidłowego realizowania czynności z zakresu zgłaszania, wyrejestrowywania z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników cywilnych, funkcjonariuszy i zleceniobiorców oraz rozliczanie i przekazywanie do ZUS informacji o wysokości należnych składek ubezpieczeniowych w formie elektronicznej.
Zakres zadań
- Sporządzanie i przekazywanie do ZUS w wersji elektronicznej i drukowanie imiennych zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych oraz ubezpieczeń zdrowotnych zatrudnionych pracowników i funkcjonariuszy wraz z członkami ich rodzin. Powyższe jest realizowane na wiosek osoby ubezpieczonej oraz zleceniobiorców na odpowiednich drukach zgłoszeniowych (ZUA, ZZA, ZCNA),
- Wytwarzanie imiennych raportów rozliczeniowych dla poszczególnych osób ubezpieczonych (RZA, RCA,RSA) w celu przekazania do ZUS informacji o wysokości odprowadzonych składek na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne oraz wykazywanie ewentualnych przerw w zatrudnieniu spowodowanych: chorobą, opieką nad chorym członkiem rodziny, urlopem macierzyńskim, wychowawczym, ojcowskim, rodzicielskim czy urlopem bezpłatnym. Informacje te są gromadzone i przechowywane na utworzonych przez ZUS indywidualnych kontach osób ubezpieczonych. Na podstawie utworzonych imiennych raportów miesięcznych osób zatrudnionych sporządzanie deklaracji miesięcznych (DRA) i dokonywanie w ustawowym terminie wpłaty środków pieniężnych na poszczególne konta w ZUS dotyczące odpowiednio ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, Funduszu Pracy oraz Funduszu Emerytur Pomostowych,
- Ustalanie podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe oraz Funduszu Pracy i Funduszu Emerytur Pomostowych dla funkcjonariuszy zwolnionych ze służby, którzy nie nabyli uprawnień emerytalnych lub rentowych. Naliczanie wysokości poszczególnych składek i waloryzacji ich odpowiednim dla danego roku wskaźnikiem waloryzacji składek. Po ustaleniu prawidłowej podstawy wymiaru składek w poszczególnych latach i kwot składek, tworzenie imiennych raportów dla osoby zwolnionej za cały okres służby oraz przygotowywanie na ich podstawie deklaracji rocznej i odprowadzanie do ZUS łącznej wysokości składek za cały okres pełnienia służby,
- Sprawdzanie i analizowanie prawidłowości danych przekazanych do ZUS (właściwy numer PESEL, kod tytułu ubezpieczenia, adres zameldowania i zamieszkania, prawidłowa podstawa wymiaru składek oraz wysokość poszczególnych składek) w celu prawidłowego zaewidencjonowania informacji na kontach osób ubezpieczonych,
- Sporządzanie korekt dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych w celu aktualizacji danych zaewidencjonowanych na kontach osób ubezpieczonych oraz usuwanie ewentualnych nieprawidłowości na podstawie złożonych wniosków lub informacji o aktualnych danych identyfikacyjnych bądź zawiadomieniach z ZUS,
- Drukowanie, podpisywanie oraz przekazywanie miesięcznego raportu RMUA osobie ubezpieczonej na jej prośbę oraz obligatoryjne drukowanie rocznych raportów RMUA i przekazywanie wszystkim osobom ubezpieczonym po upływie danego roku kalendarzowego,
- Naliczanie kwoty miesięcznych wpłat na rzecz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na podstawie danych o zatrudnieniu i liczbie osób posiadających orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, sporządzanie oraz drukowanie informacji bądź deklaracji miesięcznych i wysyłanie w wersji elektronicznej do PFRON w celu przekazania informacji o wysokości zobowiązań lub ich braku za dany miesiąc kalendarzowy,
- Przygotowywanie stosownych zaświadczeń i upoważnień do ZUS dla osób wyjeżdzających za granicę na podstawie delegowania, dla których wydawane są specjalne formularze A1 w celu otrzymania Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) we właściwym Oddziale NFZ. Wystawianie zaświadczeń dla zatrudnionych pracowników i funkcjonariuszy oraz członków ich rodzin o podleganiu ubezpieczeniu zdrowotnemu w celu otrzymania karty EKUZ przy prywatnych wyjazdach turystycznych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych i płac
- Znajomość przepisów systemu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych
- Umiejętność stosowania prawa w praktyce
- Wnikliwość i rzetelność
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie z posługiwania się pakietem Microsoft Office.